Spændende udvikling på Bornholm

Fora ASTRO-FORUM OFF TOPIC Spændende udvikling på Bornholm

• Dette emne har 11 svar og 8 stemmer, og blev senest opdateret for 7 år, 10 måneder siden af astrojensen. This post has been viewed 766 times
Viser 12 indlæg - 1 til 12 (af 12 i alt)
  • Forfatter

Rudi
    Deltager
      • Neutron star

Link

rudibr2016-04-14 11:53:02

/Rudi B. Rasmussen

Torben Taustrup
      Admin
        • Neutron star

– go’ ide.

De kan som sædvanlig ikke skrive

Bachelor- og kandidatniveau – skal det skrives.

TOC Observatory - "http://tocobs.org -14.5″ – f:4,2 Newt - Atik383 - ZWO2600-mono – SXV H9 - QHY8L-color - SkyWatcher 80 mm ED refraktor - 60 mm F:6 apocromat - TAL Apolar 125 f : 7,5.

astrojensen
        Deltager
          • Neutron star

Jeg synes, placeringen af det røde kryds ser i nogen grad mistænkelig ud…

Thomas, Bornholm

Rudi
          Deltager
            • Neutron star

Rødt kryds? Hvor? Hvad? Hvem?

/Rudi B. Rasmussen

landbo
            Deltager
              • Nova

Ja tænkte også på A. Jensen Bornholm, da jeg læste det på TTV.

jesperg
              Deltager
                • Super Nova

Jeg synes, at det er en mere spændende udvikling på Bornholm, at Thomas snart skal ha´ opsat ET KAMERA!

Ja – det er rigtigt nok, kongen af visuel astronomi er blevet påduttet et kamera.

Det er selvfølgelig praktisk nok, at han fra computeren kan se, om der er klart vejr udenfor, inden han slæber grejet udenfor

Jesper G.

astrojensen
                Deltager
                  • Neutron star

Ja, det bliver helt vildt praktisk.

Spøg til side, for dem, der ikke ved det, er det til registrering af meteorer. Pga Bornholms position, langt øst for de allerede etablerede kameraer, kan der opnås en særdeles god triangulerning og dermed meget nøjagtig positionsbestemmelse. Nu har jeg lige solgt mit hus, men jeg forsøger at etablere noget midlertidigt hos mine forældre.

“Kongen af visuel astronomi”…

Thomas, Bornholm

jonas.c
                  Deltager
                    • Super Giant

JesperG wrote: Jeg synes, at det er en mere spændende udvikling på Bornholm, at Thomas snart skal ha´ opsat ET KAMERA!

Ja – det er rigtigt nok, kongen af visuel astronomi er blevet påduttet et kamera.

Det er selvfølgelig praktisk nok, at han fra computeren kan se, om der er klart vejr udenfor, inden han slæber grejet udenfor

Å nej! Undergången är nära! LOL

jens.jacobsen
                    Deltager
                      • Neutron star

Flytter du??

mvh
                      Jens

astrojensen
                      Deltager
                        • Neutron star

Jep – men i første omgang blot hjem til de gamle. De har et stort hus, så det går nok. Jeg er alligevel der meget af sommeren, fordi vi driver lidt gartneri der.

Mit hus i Østermarie var egentlig OK. Lidt på den lille side, men OK til en enkelt person. Men jeg vil helst bo på landet, hvor jeg kan have tilstrækkelig jord til at kunne arbejde med mine traktorer og maskiner, uden at genere naboerne, og så jeg kan få en mørk himmel uden generende direkte lys fra nærliggende huse og veje. Nu må vi se om det kan blive på Bornholm, eller om det skal være andetsteds.

Thomas, Bornholm

allan_dystrup
                        Deltager
                          • Nova

Jeg tror der er mulighed for god triangulering fra Sydfrankrig…

Måske man kan leje sig ind hos Xavier?

astrojensen
                          Deltager
                            • Neutron star

Ja, det havde ikke været så værst! så kunne man blive vinbonde i fritiden.

Thomas, Bornholm

Viser 12 indlæg - 1 til 12 (af 12 i alt)
                          • Emnet 'Spændende udvikling på Bornholm' er lukket for nye svar.