Sorte billeder af darks

Fora ASTRO-FORUM ER DU NYBEGYNDER? Sorte billeder af darks

• Dette emne har 7 svar og 5 stemmer, og blev senest opdateret for 15 år, 3 måneder siden af petrus. This post has been viewed 392 times
Viser 8 indlæg - 1 til 8 (af 8 i alt)
  • Forfatter

tommy.frank
      • Super Giant

Jeg har lavet en brøler af de helt store! Jeg har fratrukket darks der ikke passede til nattens høst og er endt med 8 stk 1000sek eksponeringer, der er helt sorte med et par små hvide klatter, der angiveligt har været stjerner.Dead
      Er der overhovedet nogen måde de kan reddes på?Cry
      Jeg tænkte at informationen måske stadig ligger i billedet, selvom histogrammet ser lidt flosset ud. Eller hvad?
      Mvh tommy

mstauning
      Deltager
        • Black Hole

Nope, de er nok væk… Husk altid at lave et kopi inden man begynder at arbejde på dem. Lige med et har man gjort noget dumt, eller programmet flipper ud.

tommy.frank
          • Super Giant

Det var så en lærestreg af de helt store!Ouch

mr.mox
            • Nova

Jeg gemmer ALTID mine rådata på en ekstra harddisk. Overvejer om jeg skal brænde en DVD med rådata hver gang jeg har været ude.

Så kan jeg også altid tage dem frem igen og billedbehandle på ny. Fx. sidder jeg nu og leger med nogle billeder af M33 fra sidste efterår

mhansen
            Deltager
              • Nova

Jeg tror at det er vigtigt at huske at man somregel altid behandler sine billeder i hukommelsen på computeren. Derfor er der jo meget vigtigt at undersøge om og i hvilke tilfælde, at ens billedbehandlingsprogram har auto-save funktioner.

Ellers, så husk altid ikke at gemme dine billeder eller genne dem som nye filnavne, når man har arbejdet med dem.

De billeder du har taget nu, er tabt for evigt, medmindre du vil give dig i kast med at rive op i harddiskens residual data. Men det er en svær og ofte nyttesløs kamp.

petrus
                • Main Sequence

Du burde kunne tilføje de darks evt i Photoshop,så du har de rå foto igen ,det er da et fosøg værd.petrus2008-11-26 21:42:28

tommy.frank
                  • Super Giant

Jeg har prøvet, men histogrammet er blankt. Men jeg fik da en lille time v/ 300sek. subs.
                  Jeg tror vi har haft kik på det samme, Peder!Smile

petrus
                    • Main Sequence

Ja,to sjæle en tanke,det var da sjovt, en skam med de darks,petrus2008-11-26 23:16:25

Viser 8 indlæg - 1 til 8 (af 8 i alt)
                  • Emnet 'Sorte billeder af darks' er lukket for nye svar.