Solsystem vs. Deep Sky

Fora ASTRO-FORUM FORUMNYT, IDEER OG FORSLAG Solsystem vs. Deep Sky

• Dette emne har 23 svar og 15 stemmer, og blev senest opdateret for 12 år, 7 måneder siden af Mads. This post has been viewed 383 times
Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 24 i alt)
  • Forfatter

las
    Deltager
      • Nova

Jeg sidder og tænker på om der måske kunne være interesse for at solsystemet og Deep sky fotos blev delt i hver sin gruppe eller undergruppe?

Grunden til spørgsmålet er at jeg syntes solsytemet drukner i flotte deep sky billeder og det er da lidt synd for planeterne…. Og der går ikke lang tid før man skal om på side 3 – 4 stykker efter et billede der lige er postet.

Der er sikkert også dem som kun fokuserer på enten det ene eller det andet, og så sådan en som mig der ikke rigtigt er nået til DS endnu og derfor nøje følger alt hvad der postes af solsystemet.

Men hold jer ikke tilbage hvis i er uenige! Det er kun en lille ide jeg tænkte at jeg ville slippe løs… Og måske er behovet der slet ikke.

astrojensen
      Deltager
        • Neutron star

Jeg synes, det er en udmærket ide. Alle andre større fora har dem opdelt sådan.

Thomas, Bornholm

leif.hugo
        Deltager
          • Nova

Go ide!

Hvad med grupper for alle kategorier:
          – Sol
          – Måne
          – Planeter
          – Deep Sky

rune.cb.
          Deltager
            • Super Nova

Flott ide dette, Lars. Clap

Planetbilder “drukner” fort i den store mengden av DSO-bilder, Hvis det var en undergruppe med planetbilder, ville disse vært “synlige” en stund lenger. De havner fort på side 2, 3 og 4 når det postes mange bilder av DSO.

Mvh Rune.

Website: www.runecb.com

nive
            Deltager
              • Super Nova

God ide , så er det også nemmere at vælge det sub. forum man har interesse for .

las
              Deltager
                • Nova

Man kunne måske tænke at det ville dele folk i to lejre, men det tror jeg nu ikke ville være tilfældet.

Men for mit vedkommende ville det være rart med en mere dedikeret planet sektion. til hvor jeg er nu.

Jeg ved ikke hvordan det skulle deles men det kunne man ja snakke om hvis interessen er der…

mikael_joe
                Deltager
                  • Super Nova

Leif Hugo wrote:

Go ide!

Hvad med grupper for alle kategorier:
                  – Sol
                  – Måne
                  – Planeter
                  – Deep Sky

Den opdeling kan jeg godt li’. Så er det også nemmere for folk hvis de vil kigge på tidligere billeder indenfor de valgte emner.

holm
                  Deltager
                    • Super Giant

God idé – personligt interesserer planet-billeder mig ikke en bjælde, så det vil være fint Holm2011-03-11 09:41:29

norup
                    Deltager
                      • Super Giant

Leif Hugo wrote: Hvad med grupper for alle kategorier:

– Sol
                      – Måne
                      – Planeter
                      – Deep Sky

Skal der laves så mange og specifikke kategorier, vil jeg da også gerne have en en “atmosfæriske fænomener” til nordlys, stjerneskud, lysende natskyer m.m.
                      Og selv med fem grupper skal nogen nok finde på noget der ikke passer ind. Måske en “udenfor kategori” gruppe?

mikael_joe
                      Deltager
                        • Super Nova

God ide, havde helt glemt dem.

las
                        Deltager
                          • Nova

De ting kunne man jo snakke om hvis der var tilslutning til at dele det op!

Jeg tror også at det bliver for besværligt hvis man skal dele det op i alt for mange sektioner, men det havde da været dejligt med en sektion til månen, planeter, sol, galakse, stjernehimmel og tåger eller hvad der nu er indenfor deep sky.

las
                          Deltager
                            • Nova

Hvordan skal det foreløbige resultat af denne forespørgsel tolkes? Er der generelt ikke interesse for ideen med kun 6 som stemmer for og 1 imod!

Der må da være flere som har en mening om ideen… eller?

Bjørn Sandåker
                            Deltager
                              • Neutron star

Tanken om yderligere opdeling har været fremme ved flere anledninger tidligere, og hver gang har det endt med tommelen ned. Nu ved jeg ikke hvad de nye ejere er beredt til at gjennemføre af ændringer, men udfra det de har sagt foreløbig så blir det ingen umiddelbare ændringer her. Det tolker jeg dithen at man heller ikke ønsker at lave flere katergorier eller undergrupper.

Min personlige mening er at astrofotos godt kan være i samme gruppe, slik det er nu. Hvis man husker på at lave gode overskrifter til sine tråder, så går det an at se med et øje hvad tråden indeholder. F.eks. bør man skrive “Solen 8. marts” istedet for “Se hvad jeg lavde i går!” eller noget andet der ikke beskriver indholdet specielt godt.
                              Bjørn T. Jønsson2011-03-14 23:46:44

Mvh,
                              Bjørn

las
                              Deltager
                                • Nova

For (inkl. mig selv) = 7

Imod = 2

jesper
                                Deltager
                                  • Neutron star

Jeg tror måske ikke der er solsystemfotografger nok til at berettige en særskilt gruppe. CN har sådan en gruppe der fungerer godt, med brugere fra det meste af verden, og alligevel er der selv der kerne af ret få folk. Her tror jeg kun der vil blive nogle få som deltager regelmæssigt. Det risikerer at blive en lille lukket klub.

Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 24 i alt)
                                • Emnet 'Solsystem vs. Deep Sky' er lukket for nye svar.