› Fora › ASTRO-FORUM › FORUMNYT, IDEER OG FORSLAG › Solsystem vs. Deep Sky
- Dette emne har 23 svar og 15 stemmer, og blev senest opdateret for 12 år, 7 måneder siden af Mads. This post has been viewed 383 times
-
ForfatterIndlæg
-
10. marts 2011 kl. 11:23 #59352
lasDeltager- Nova
Jeg sidder og tænker på om der måske kunne være interesse for at solsystemet og Deep sky fotos blev delt i hver sin gruppe eller undergruppe?
Grunden til spørgsmålet er at jeg syntes solsytemet drukner i flotte deep sky billeder og det er da lidt synd for planeterne…. Og der går ikke lang tid før man skal om på side 3 – 4 stykker efter et billede der lige er postet.Der er sikkert også dem som kun fokuserer på enten det ene eller det andet, og så sådan en som mig der ikke rigtigt er nået til DS endnu og derfor nøje følger alt hvad der postes af solsystemet.Men hold jer ikke tilbage hvis i er uenige! Det er kun en lille ide jeg tænkte at jeg ville slippe løs… Og måske er behovet der slet ikke.10. marts 2011 kl. 11:35 #59354
astrojensenDeltager- Neutron star
Jeg synes, det er en udmærket ide. Alle andre større fora har dem opdelt sådan.
Thomas, Bornholm
10. marts 2011 kl. 11:53 #59357
leif.hugoDeltager- Nova
Go ide!
Hvad med grupper for alle kategorier:
– Sol
– Måne
– Planeter
– Deep Sky10. marts 2011 kl. 11:58 #59358
rune.cb.Deltager- Super Nova
Flott ide dette, Lars.
Planetbilder “drukner” fort i den store mengden av DSO-bilder, Hvis det var en undergruppe med planetbilder, ville disse vært “synlige” en stund lenger. De havner fort på side 2, 3 og 4 når det postes mange bilder av DSO.Mvh Rune.
Website: www.runecb.com
10. marts 2011 kl. 12:05 #59359
niveDeltager- Super Nova
God ide , så er det også nemmere at vælge det sub. forum man har interesse for .
11. marts 2011 kl. 09:55 #59521
lasDeltager- Nova
Man kunne måske tænke at det ville dele folk i to lejre, men det tror jeg nu ikke ville være tilfældet.
Men for mit vedkommende ville det være rart med en mere dedikeret planet sektion. til hvor jeg er nu.Jeg ved ikke hvordan det skulle deles men det kunne man ja snakke om hvis interessen er der…11. marts 2011 kl. 10:12 #59522
mikael_joeDeltager- Super Nova
Leif Hugo wrote:
Go ide!
Hvad med grupper for alle kategorier:
– Sol
– Måne
– Planeter
– Deep SkyDen opdeling kan jeg godt li’. Så er det også nemmere for folk hvis de vil kigge på tidligere billeder indenfor de valgte emner.
11. marts 2011 kl. 10:41 #59525
holmDeltager- Super Giant
God idé – personligt interesserer planet-billeder mig ikke en bjælde, så det vil være fint
Holm 2011-03-11 09:41:29 11. marts 2011 kl. 10:57 #59527
norupDeltager- Super Giant
Leif Hugo wrote: Hvad med grupper for alle kategorier:
– Sol
– Måne
– Planeter
– Deep SkySkal der laves så mange og specifikke kategorier, vil jeg da også gerne have en en “atmosfæriske fænomener” til nordlys, stjerneskud, lysende natskyer m.m.
Og selv med fem grupper skal nogen nok finde på noget der ikke passer ind. Måske en “udenfor kategori” gruppe?11. marts 2011 kl. 11:09 #59529
mikael_joeDeltager- Super Nova
God ide, havde helt glemt dem.
11. marts 2011 kl. 11:25 #59532
lasDeltager- Nova
De ting kunne man jo snakke om hvis der var tilslutning til at dele det op!
Jeg tror også at det bliver for besværligt hvis man skal dele det op i alt for mange sektioner, men det havde da været dejligt med en sektion til månen, planeter, sol, galakse, stjernehimmel og tåger eller hvad der nu er indenfor deep sky.14. marts 2011 kl. 23:51 #59888
lasDeltager- Nova
Hvordan skal det foreløbige resultat af denne forespørgsel tolkes? Er der generelt ikke interesse for ideen med kun 6 som stemmer for og 1 imod!
Der må da være flere som har en mening om ideen… eller?15. marts 2011 kl. 00:45 #59895
Bjørn SandåkerDeltager- Neutron star
Tanken om yderligere opdeling har været fremme ved flere anledninger tidligere, og hver gang har det endt med tommelen ned. Nu ved jeg ikke hvad de nye ejere er beredt til at gjennemføre af ændringer, men udfra det de har sagt foreløbig så blir det ingen umiddelbare ændringer her. Det tolker jeg dithen at man heller ikke ønsker at lave flere katergorier eller undergrupper.
Min personlige mening er at astrofotos godt kan være i samme gruppe, slik det er nu. Hvis man husker på at lave gode overskrifter til sine tråder, så går det an at se med et øje hvad tråden indeholder. F.eks. bør man skrive “Solen 8. marts” istedet for “Se hvad jeg lavde i går!” eller noget andet der ikke beskriver indholdet specielt godt.
Bjørn T. Jønsson 2011-03-14 23:46:44 Mvh,
Bjørn15. marts 2011 kl. 01:13 #59898
lasDeltager- Nova
For (inkl. mig selv) = 7
Imod = 2
15. marts 2011 kl. 02:03 #59900
jesperDeltager- Neutron star
Jeg tror måske ikke der er solsystemfotografger nok til at berettige en særskilt gruppe. CN har sådan en gruppe der fungerer godt, med brugere fra det meste af verden, og alligevel er der selv der kerne af ret få folk. Her tror jeg kun der vil blive nogle få som deltager regelmæssigt. Det risikerer at blive en lille lukket klub.
-
ForfatterIndlæg
- Emnet 'Solsystem vs. Deep Sky' er lukket for nye svar.