Solen og hvad skal der til.

Fora ASTRO-FORUM TEKNIK – TILBEHØR Solen og hvad skal der til.

• Dette emne har 109 svar og 11 stemmer, og blev senest opdateret for 14 år, 8 måneder siden af mstauning. This post has been viewed 3937 times
Viser 5 indlæg - 106 til 110 (af 110 i alt)
  • Forfatter

mstauning
    Deltager
      • Black Hole

Jeg har jo nok ikke noget valg, og må have et DMK… De er 16bit så hut jeg visker ikke?

Og 1000 frames med mit setup, og du siger at det skal være inden for 2min.

På 2min kan jeg lave.. 82 frames, hvis jeg binner. Eller 20 hvis det er bin 1×1 – Så der står nu et DMK på min indkøbsliste.

MStauning2009-06-20 14:47:32

nightsky
      Deltager
        • Neutron star

Hej Michael

DMK er kun 8 bit. Den billigste DMK, en 21’er kan lave 60 fps pr. sekund, hvilket jeg sætter meget stor pris på.

Desværre er den ikke godt til store billeder grundet den lille CCD. Solskiver vil være helt umuligt eller meget svært.

Grunden til at jeg mener at hastighed er meget vigtigt skyldes bl.a. nogle beregninger jeg har lavet. Den sidste beregning jeg har lavet er på den store protuberans for nylig. Her viser det sig meget klart at man kun har meget få sekunder at løbe på. <3,6 sek.

For at komme under opløsningen den dag og bevægelsen i protuberansen (mindre end en pixel) har vi maks. 3,6 sek. til en serie.

Se mere i denne tråd på den anden kanal
        http://www.forum.2astro.dk/forum/topic.asp?TOPIC_ID=4438

Er ved at teste QCam planetary og den ser altså rigtig god ud. Matcher indtil videre DMK’en

Nightsky2009-06-20 14:56:49

mstauning
        Deltager
          • Black Hole

Oki, har også lige læst mig til det med de 8bit… Netop de 16bit på M8C gør jo at på de frames der ikke er overexponeret, kan man faktisk hive Proms frem på også.. Så et billede begge ting !!!

Mit næste trin må nu være Nikonen på ! Bare for at prøve inden jeg kaster mig videre ud i M8C’en. Og stor modde af PST.

nightsky
          Deltager
            • Neutron star

Jeg har prøvet med DSLR og jeg gav op. Ikke fordi det ikke kan lade sig gøre, men at finde fokus var nærmest en umulighed. Hvis man har Live View på sin DSLR må det kunne gøres.

mstauning
            Deltager
              • Black Hole

Har jo LiveView på min… Så det må prøves, om ikke andet så for at finde ud af hvor meget leak jeg har over i grøn/blå.

Viser 5 indlæg - 106 til 110 (af 110 i alt)
            • Emnet 'Solen og hvad skal der til.' er lukket for nye svar.