Ja, Jesper du har nok ret, med den atmosfæriske turbulens, det er simpelt hen umuligt for mig at focusere på hullet i dag, det hopper og danser, Selv om jeg har taget serie af 1000 billeder og soteret dem manuelt og sat kvaliteten til 80% når jeg stacker bliver det stadig noget bras så der vel ikke andet at gøre end at vente.
Ja da, men ikke noget kønt syn, alt for meget dårlig seeing og turbulens, men et lille hul fra i dag. Taget med en Antaris 127 samt Baader Hercelvedge og 4gange povermate, så bedøm selv, det kan gøres meget bedre, under optimale forehold.
Jeps de er lidt overbelyste og CCD’en sidder ikke helt i midten.. Samt det er jo en mosaik.
Tog også nogle korte for at få overfladen med.. Men da jeg endte med +15gb data, tager det jo lige lidt at kikke dem igemmen. Og det er jo kun den røde kanal der kan bruges (der er intet i grøn og blå).
Men ellers er jeg rimelig glad, det bedste sol foto jeg har taget indtil nu !
Ud over crop er det ikke gjordt noget ved det, da lige meget hvad jeg forsøger bliver det bare ødelagt. Men fokus er bedre her end det jeg prøvede at lave som mosaik.
Optaget med PST, CG5, M8C, bin 2×2, Powermate 2,5x.
Ja og nej… Sjovt at det er mit bedste sol billede indtil videre.. Især når det ikke er bedre. Men jeg er vist ved at rykke tråden væk fra det opringelige… Sorry.
Kunne ikke lade være med at smide farver på dit foto. Prøv så lige at forestille dig en stack på 1000 frames. Husk at disse “billige” sol teleskoper ikke er til overflade detaljer, her skal vi ned i båndbredde