Solen first light.

Fora ASTRO-FORUM ASTROFOTOS OG -TEGNINGER Solen first light.

• Dette emne har 49 svar og 7 stemmer, og blev senest opdateret for 14 år, 9 måneder siden af mstauning. This post has been viewed 622 times
Viser 15 indlæg - 31 til 45 (af 50 i alt)
  • Forfatter

mstauning
    Deltager
      • Black Hole

Hmm, skulle være man skulle anskaffe sig sådan en wegde… Men den er jo nok ikke vildt god på min lille FS-60’er…

Er der en optimal f, sådan en svend kører ved?

Finn
      Deltager
        • Neutron star

Det kan jeg ikke svare dig på. Men nu når jeg har fået den til at virke og lært at forstå den, syntes jeg den er meget sjov at arbejde med. Har ca 10000 billedr fra i dag, så jeg når nok at blive træt af det hul.

tommyf
        Deltager
          • Neutron star

Kigger nemlig også på noget sol halløj, men har ikke kunne bestemme mig
          endnu, dette ser godt ud, men den er kun i hvis når det er visuelt ikke?

Finn
          Deltager
            • Neutron star

Jeg mener min er født til foto men har selv købt et ekstra Neutral filter til den, hvis det var det du mente Tommy. Skal da også lige tilføje at billederne er taget med Qcam 5 farve, nu når Henrik er lokket på WinkFinn2009-06-01 16:20:01

tommyf
            Deltager
              • Neutron star

Ups, skrivefejl,,, mener, når du bruger den visuelt, så ser du ikke farve med hvid..

Finn
              Deltager
                • Neutron star

Så er det grønt, på grund af Baader sol filter, som er grønt og giver mere kontrast, jeg laver bare farven om i PS

Finn
                Deltager
                  • Neutron star

Det ser faktisk sådan her ud visuelt og på foto Tommy, når det kun lige er stacket.

Finn2009-06-01 16:39:20

tommyf
                  Deltager
                    • Neutron star

Super, tak for det, jeg vil helst have Ha farven visuel, så det må nok blive noget andet.

mstauning
                    Deltager
                      • Black Hole

Du skal da have sådan et her:

Det yder godt, viser solen som værende rød og nogle mener også det er til at betale!!!!

Finn
                      Deltager
                        • Neutron star

Ja Michael, 6000 dollar Embarrassed

tommyf
                        Deltager
                          • Neutron star

Well, grænsen vil nok ligge på ca 15000- men jeg er denne gang parat til at vente op spare op, der er allerede et par Coronado til den pris der ser gode ud, front monterede linse til ens tubus virker lidt dyre….

outlook
                          Deltager
                            • Super Nova

Hej med jer soldyrkere!

Flotte billeder og den 5″ Antares kan da trække noget ind.

Her er mine beskedne bidrag af pletten(erne) i dag med en 3″ kikkert og først Continuum filter monteret i webcam’et med Baader AstroSolar 3.8 folie på objektivet:

Continuum ved 540 nm

Herefter et billede i Cak båndet med Baader CaK filter dog desværre lidt uskarpt, men flucculi’en eller de karakteristiske hvide områder der omgiver aktive områder og pletter ses bedre her sammen med supercelle grupperingerne end det er tilfældet med continuum billedet:

Cak-H ved 393-397 nm

Men godt at der atter er lidt at se på som plet 11019 i den nye cyklus 24.

outlook2009-06-28 11:38:18

Hilsen Leif,
                            “When you look through a good apo, your world suddenly gets very quiet. Your breathing gets deep, and you don’t seem to be in any hurry to do anything else…” Ed Ting

mstauning
                            Deltager
                              • Black Hole

Årh Tommy dog, du kan ellers få en 0,5 til “kun” 115.000,- Dkr også for du enda lidt tilbage 😉

Finn
                              Deltager
                                • Neutron star

Du outlook, hvor finder du ud af hvad nr de har, og hvad cyclus det er ??? Finn2009-06-01 20:01:59

Finn
                                Deltager
                                  • Neutron star

Lige et solhul her til formidag gennem, nogle høje tynde skyer

Viser 15 indlæg - 31 til 45 (af 50 i alt)
                                • Emnet 'Solen first light.' er lukket for nye svar.