Solen first light.

Fora ASTRO-FORUM ASTROFOTOS OG -TEGNINGER Solen first light.

• Dette emne har 49 svar og 7 stemmer, og blev senest opdateret for 14 år, 9 måneder siden af mstauning. This post has been viewed 621 times
Viser 15 indlæg - 16 til 30 (af 50 i alt)
  • Forfatter

Finn
    Deltager
      • Neutron star

Det er ski også sværet, har været to dage om at få det tovlige billed her. Er lige ved at lave nogle optagelser med Hercelwedgen

Finn
      Deltager
        • Neutron star

Lige et her der er taget med Hercel vedge og 2gange Povermate på min Antari 127

Finn
        Deltager
          • Neutron star

Vil da også lige prøve med 4 gange, men det bliver nok sværtEmbarrassed

nightsky
          Deltager
            • Neutron star

Hej Michael

Prøv lige at se hvad Pete Lawrence har lavet med en standard PST. Det
            er altså muligt og med dit gå på mod, er det vel kun et spørgsmål om
            tid.

http://www.digitalsky.org.uk/solar/2008/2008-03-29_08-45-12_H-alpha.jpg

Hans hjemmeside er her:
            http://www.digitalsky.org.uk/

Pete regner med at komme til MAF Starparty hvor han vil fortælle om planet og Sol observationer. Måske nogen kender ham fra BBC Sky At Night hvor han har været med mange gange.

Har selv i dag givet op med hvidlys sol fotos. Får granulation og Sol
            plet, men jeg syntes ikke det er super. Så nu laver jeg mig et sol
            filter til 10″..

PS: Jeg ved det reklame for MAF Starparty 2009Wink

Nightsky2009-06-01 14:07:27

tommyf
            Deltager
              • Neutron star

Den er da temmelig god, er den wedge også visuel ?

Finn
              Deltager
                • Neutron star

Hej Tommy, ja den er jeg har to forskillige filtr til den, et til visuelt og et til foto. Er lige vet at optage 2000 billeder med 4 gange povermate, men det er meget svært at focusere med så stor en forstørels, men prøves skal det da Thumbs%20Up

Finn
                Deltager
                  • Neutron star

God reklame Lars Wink Hvordan går det med vores ledninger til EQ 6 ????

nightsky
                  Deltager
                    • Neutron star

Ups Finn

Jaaaa – jeg har bestilt stik. De skal sidde på monteringen, det skulle være bedst.

Lad mig lige lave en opfølgning. Har ikke kigget på det et stykke tid.

Omkring Starparty, så kommer en anden mega dygtig amatør, Robin Leadbeater, som har lavet nogle helt fantastiske ting med stjerne spektra, optagelser af pulsar, målt rotation af binære stjerner, målt den kosmologiske rødforskydning af fjerne kvasar og meget meget mere. Robin vil være der alle 3 dage, holder foredrag og hjælper med praktiske forsøg.

Glæd jer det bliver stort.

Robin’s hjemmeside her
                    http://www.threehillsobservatory.co.uk/astro/astro.htm

Nightsky2009-06-01 14:17:17

Finn
                    Deltager
                      • Neutron star

Ok Lars, du siger bare til. Men her endnu et billed at pletterne på solen optaget med Antaris 127 samt 4 gange povermate, og Hercel vedge.

Finn
                      Deltager
                        • Neutron star

Der er optaget 2000 billeder men der er kun brugt 263 stk ud af de 2000, men det er svært, med al den lufturo samt at det er begyndt at blæse op

nightsky
                        Deltager
                          • Neutron star

Hold da op Finn, den er blevet rigtig fin og hvad var det du mente med at du havde problemer med fokus??? Var det gas…

Finn
                          Deltager
                            • Neutron star

Jo Lares, jeg er ikke helt tilfreds endnu

nightsky
                            Deltager
                              • Neutron star

Har lige checket seeing og transparens i Tvis.

Suverænt den bedste indtil nu i 2009 og jeg har ingen sol teleskoper – aaarrggghh

Jeg skal ud og kigge Saturn plus andet i aften. Den står dejlig højt kl. 20.00LOL
                              Nightsky2009-06-01 14:38:14

tommyf
                              Deltager
                                • Neutron star

Finn wrote: Hej Tommy, ja den er jeg har to forskillige filtr til den, et til visuelt og et til foto. Er lige vet at optage 2000 billeder med 4 gange povermate, men det er meget svært at focusere med så stor en forstørels, men prøves skal det da Thumbs%20Up

Og hvad er det for filter ? kan du forklar lidt nærmere, kender ikke meget til sol udstyret…

Finn
                                Deltager
                                  • Neutron star

Der er et Baader Solar filter Continium, samt et Neutralfilter MC på 3,0 ND. Det er det der bruges til Foto, til visuelt bruger jeg et Neutral filter på 4,0 eller også er det 5,0

Viser 15 indlæg - 16 til 30 (af 50 i alt)
                                • Emnet 'Solen first light.' er lukket for nye svar.