Solen 18/6-2009: Ikke meget på overfladen

Fora ASTRO-FORUM ASTROFOTOS OG -TEGNINGER Solen 18/6-2009: Ikke meget på overfladen

• Dette emne har 9 svar og 4 stemmer, og blev senest opdateret for 14 år, 8 måneder siden af mstauning. This post has been viewed 121 times
Viser 10 indlæg - 1 til 10 (af 10 i alt)
  • Forfatter

jacobb
      • Nova

Her er et billede fra i går, bedre sent end aldrig

mstauning
      Deltager
        • Black Hole

Noget bedre end mit forsøg, dog kan jeg se at det er de samme vi har optaget…

Men dejligt at se hvordan de skulle have set ud !

Må jeg få et fif til fokus?

jacobb
          • Nova

Hmm, jeg havde det også svært med at fokusere den originale PST især med kamera på.

Så jeg kan ikke rigtig hjælpe dig.

Mvh

Jacob

mstauning
          Deltager
            • Black Hole

Tænke på hvordan du gør nu? Ser du efter overfladen, kanten, proms eller???

jacobb
              • Nova

Nååå, jeg fokuserer på overfladen.

outlook
              Deltager
                • Super Nova

Et næsten skulpturelt foto som vil gøre sig i en vin/kaffe/chokolade forretning med de farver! En udenforstående vil tro det er en skovbrand i mørke på en bakke et sted. Smile

Fokuserer på overfladen? Men der foregår jo ikke noget i øjeblikket! Så hvordan det? Geek

Hilsen Leif,
                “When you look through a good apo, your world suddenly gets very quiet. Your breathing gets deep, and you don’t seem to be in any hurry to do anything else…” Ed Ting

mstauning
                Deltager
                  • Black Hole

Den må du meget gerne uddybe lidt Jacob… Hvad f….. kikker du efter på overfladen? Jeg kan dårligt se min skærm der ude, og slet ikke noget på overfalden. Det kan jeg først når jeg begynder at behandle på dem….

jacobb
                    • Nova

Jamen jeg kan godt se detaljer på overfladen, og de er lettere at fokusere på end kanten.

Det er selvfølgelig endnu lettere når der sker noget på overfladen da der så er større kontrast men jeg har detaljer nok til at kunne fokusere.

nightsky
                    Deltager
                      • Neutron star

Michael – omkring fokus.

Lav en papkassse du kan stille computeren ind i og brug et tæppe der afskærmer 100% for lyset. Det hjælper gevaldigt når du skal fokusere. Du skal sidde i næsten 100% mørke og se lige så åndsvag ud som jeg gjorde i TysklandCry

mstauning
                      Deltager
                        • Black Hole

Nåe så det drejer sig om at have kontrast nok, hvilket en papkasse/tæppe eller noget kan hjælpe på. Så kan man jo nemmere se tingende.. Det må prøves.

Viser 10 indlæg - 1 til 10 (af 10 i alt)
                      • Emnet 'Solen 18/6-2009: Ikke meget på overfladen' er lukket for nye svar.