Sol 150805 SØ kvadrant

Fora ASTRO-FORUM OBSERVATIONER OG VISUEL ASTRONOMI Sol 150805 SØ kvadrant

• Dette emne har 18 svar og 7 stemmer, og blev senest opdateret for 8 år, 7 måneder siden af astrojensen. This post has been viewed 150 times
Viser 4 indlæg - 16 til 19 (af 19 i alt)
  • Forfatter

outlook
    Deltager
      • Super Nova

Bino sparker nemlig r*v og har altid gjort det! Har lige erhvervet mig en excellent GF 30mm Zeiss Jena som senere skal laves om til 1.25″:

Jubii, en næsten Mark V til discount pris.

Hilsen Leif,
      “When you look through a good apo, your world suddenly gets very quiet. Your breathing gets deep, and you don’t seem to be in any hurry to do anything else…” Ed Ting

astrojensen
      Deltager
        • Neutron star

Oho! Ja sådan én har jeg også haft kig på flere gange. De er ofte til salg på eBay.de til meget rimelige priser. Nu har jeg dog min fine Maxbright, så jeg lider jo ingen nød.

Thomas, Bornholm

outlook
        Deltager
          • Super Nova

Maxbright har ikke 30mm prismer og fuld åbning og derfor ikke en wide field bino, ellers ville jeg jo ha valgt den.

Hilsen Leif,
          “When you look through a good apo, your world suddenly gets very quiet. Your breathing gets deep, and you don’t seem to be in any hurry to do anything else…” Ed Ting

astrojensen
          Deltager
            • Neutron star

Nej, wide field er den ikke – desværre! – men kvaliteten er ellers god nok. Især til den lave pris. Helt på højde med de dyreste mærker i mekanikken er den ikke, men den koster så også kun 1/4. Optisk er den fortræffelig, faktisk bedre end TeleVue’s binovue. Og den er lige så alsidig som Baader Mark V og kan anvende de samme adaptere og korrektorer. Jeg anbefaler aldrig andet, når folk spørger, hvilken binoviewer, de skal købe som den første.

Thomas, Bornholm

Viser 4 indlæg - 16 til 19 (af 19 i alt)
          • Emnet 'Sol 150805 SØ kvadrant' er lukket for nye svar.