Sofware der kan styre Meade

Fora ASTRO-FORUM TEKNIK – TILBEHØR Sofware der kan styre Meade

• Dette emne har 5 svar og 4 stemmer, og blev senest opdateret for 11 år siden af apollo. This post has been viewed 53 times13. This post has been viewed 53 times
Viser 6 indlæg - 1 til 6 (af 6 i alt)
  • Forfatter

apollo.13
    Deltager
      • Main Sequence

Hej i forummet.

Jeg søger lidt oplysninger på software bl.a. Starry Night Pro Plus 6 – eller Starry Night Plus 6.

Så vidt jeg kan læse mig frem til, skulle de programmer kunne styrer et Meade LX 200 ACF Telescop.
      Er der nogen der ved om det er korrekt?

– Eller, findes der andet sofware som kan, høre jeg gerne jeres bud. Smile

Vh. Morten

clauskaf
      Deltager
        • Nova

Hej Morten

Jeg kender godt Starry Night, men ikke godt nok til at vide om det kan styre en Meade, men mon dog ikke. Langt de fleste planetarieprogrammer kan i dag styre kikkerter.

Jeg bruger selv Stellarium sammen med en Celstron men programmet kan også styre en Meade og så er det “GRATIS” downloades

Hilsen Claus

apollo.13
        Deltager
          • Main Sequence

Hej Claus

Jeg sidder faktisk lige nu og leger med Stellarium. Har haft programmet længe, men var ikke klar over det kan styrer min Meade.

Har lige koblet telescopet til computeren (Mac), men har ikke fået kontakt med telescopet endnu.
          Jeg prøver lige og lege lidt, så må vi se hvad der sker Smile

Mh. Morten

Vh. Morten

fohbr
          Deltager
            • Moon

Hej Morten

Det burde kunne lade sig gøre gennem ASCOM (som du bør have installeret).

I Starry Night nederst på den lodrette bar, klik telescope, klik configure i setup, Ascom Telescope chooser kommer nu frem. I rullegardinet burde du nu kunne finde dit teleskop, hvis det er installeret på pc. Derefter klik Properties, configurer, og vupti.

mstauning
            Deltager
              • Black Hole

Starrynight kan styre alle Ascom kombatible teleskoper, ligeså kan Stellarium – samt de fleste andre programmer.

apollo.13
              Deltager
                • Main Sequence

Så køre det på min PC. Desværre kan jeg ikke få det til og kører på min Mac computer.

Tak for hjælpen Smile

Vh. Morten

Viser 6 indlæg - 1 til 6 (af 6 i alt)
              • Emnet 'Sofware der kan styre Meade' er lukket for nye svar.