Software til DSLR

Fora ASTRO-FORUM TEKNIK – TELESKOPER OG MONTERINGER Software til DSLR

• Dette emne har 12 svar og 7 stemmer, og blev senest opdateret for 14 år, 11 måneder siden af michael. This post has been viewed 190 timesbertelsen. This post has been viewed 190 times
Viser 13 indlæg - 1 til 13 (af 13 i alt)
  • Forfatter

michael.bertelsen
    Deltager
      • Nova

Hej gutter.

Jeg leder efter et bulb program hvor jeg kan planlægge ex antal exponeringer, da den tilhørende software til mit nye 40D ikke giver mig nogen mulighed for dette. Det er muligt, at exponere over de 30 sek via usb kablet – hvilket jo er en dejlig ting, så man slipper for ekstra ledninger. Men uanset hvad jeg gør, så kan jeg ikke lave en serie af exponeringer – kun enkeltvis. Findes der ikke et billigt eller gratis program der kan dette? Jeg har DSLR focus i forvejen, men det understøtter ikke Canon 40D.

mvh

Michael

thomas
        • Giant

Er du sikker på at du har set ordenligt efter? softwaren til både 400D og 450D har denne feature. Så det er da fjollet hvis den ikke kommer med 40D.

holm
        Deltager
          • Super Giant

Ja, det virker da fjollet hvis det ikke er med – hedder EOS Utility..Wink

michael.bertelsen
          Deltager
            • Nova

Hej.

Jo, EOS softwaren er med, men jeg kan ikke få den til, at tage i serier – syntes ikke, at jeg gør noget galtConfused den er ellers ret enkelt opbygget og brugervenlig. Eneste der mangler er natlys. Kan jeres tage i serier? og bruger I kun USB kablet? Det burde være muligt.

mvh

Michael

Michael Bertelsen2009-03-15 15:28:59

jesper
            Deltager
              • Neutron star

Har du prøvet det gratis DSLR Shutter? http://www.stark-labs.com/DSLR_Shutter.html Jeg kan dog ikke umiddelbart se om det understøtter 40D

michael.bertelsen
              Deltager
                • Nova

Hej Jesper.

Ja, jeg har prøvetWink

mvh

Michael

michael.bertelsen
                Deltager
                  • Nova

Ellers skal man jo til, at købe det hundedyre AstroArtDead

k_holst
                  Deltager
                    • Nova

Har du prøvet Iris?

Den er gratis og kan styre Canon (Jeg har ikke kunnet finde ud af om den understøtter 40D)

bjoern.andersen
                      • Main Sequence

Jeg bruger Nebulocity (koster ca. 60$ nu om dage. http://www.stark-labs.com), og den understøtter DIGIT II/III, så den burde også understøtte 40D. Er ikke sikker, men mon ikke du burde kunne se det i Canon specs for dit kamera. Bjørn Andersen2009-03-15 15:56:35

michael.bertelsen
                      Deltager
                        • Nova

Hej kim.

Nej den har jeg ikke prøvet, go ide´hmm…må prøve senere – nu skal jeg ud og gå med lillemandenStern%20Smile

mvh

Michael

michael.bertelsen
                        Deltager
                          • Nova

Iris kunne jeg ikke få til, at fungere med canonén, men jeg købte den nye Nebulosity2 for 355kr via pay pal – min gamle Nebulosity virkede ikke til 40Déren. Tak for tippet BjørnWink

Det eneste jeg savner er nightvisionCry men en rød acryl plade er vel løsningen.

Så til fokusering, bruger jeg så EOS programmet i livewiew mode, sammen med Nebulosity2 til, at tage bill. Det må da være ok. AstroArt så også lækkert ud og for ikke, at nævne MAX DSLR – som er endnu dyrerDead

mvh

Michael

mstauning
                          Deltager
                            • Black Hole

Erh NightVison… Du laver bare et rødt thema i Windows og vupti NightVision i alle programmer på EN gang…

michael.bertelsen
                            Deltager
                              • Nova

Clown….ja selvfølgelig MS Hug

Viser 13 indlæg - 1 til 13 (af 13 i alt)
                            • Emnet 'Software til DSLR' er lukket for nye svar.