Software forum

Fora ASTRO-FORUM FORUMNYT, IDEER OG FORSLAG Software forum

• Dette emne har 13 svar og 7 stemmer, og blev senest opdateret for 14 år, 4 måneder siden af Bjørn Sandåker. This post has been viewed 215 times
Viser 14 indlæg - 1 til 14 (af 14 i alt)
  • Forfatter

lehmann
      • Super Giant

Jeg synes det kunne være en god ide med et software forum, teknik og tilbehør favner alt for bredt efter min mening.

Man kunne på forhånd oprette tråde til de mest anvendte programmer, det ville gøre det noget nemmere at søge informationer om det pågældende program. Wink

Bjørn Sandåker
      Deltager
        • Neutron star

Vi har en tråd allerede som ligner: http://www.astro-forum.dk/forum_posts.asp?TID=1368
        Dessverre er den litt vanskelig å finne blant alle de andre trådene.

Mvh,
        Bjørn

jeppe
        Deltager
          • Super Giant

Tråden er nu blevet “sticky”, så den altid ligger øverst. Så er den nemmere at finde.

Bjørn Sandåker
          Deltager
            • Neutron star

Supert, Jeppe! Thumbs%20Up

Mvh,
            Bjørn

lehmann
              • Super Giant

Ja det er jo lige det Wink

Men det er ikke så meget en liste over tilgængelig software jeg søger. Jeg er mere interesseret i at vide hvad folk rent faktisk bruger, og hvordan de bruger dem. Hvis man nu oprettede en tråd til hver af, lad os sige, de 10 mest brugte programmer, så var det nemmere at finde ud af..

outlook
              Deltager
                • Super Nova

Fint nok, Lehmann. Især på dansk, hvad jeg tror du mener i forbindelse med hvordan man bruger dem. For der findes udmærkede software tutorials på engelsk som kan downloades.

Hilsen Leif,
                “When you look through a good apo, your world suddenly gets very quiet. Your breathing gets deep, and you don’t seem to be in any hurry to do anything else…” Ed Ting

lehmann
                  • Super Giant
                  Ja men især at høre om andres personlige erfaring og problemer, disse informationer drukner.

Bjørn har lavet et stort stykke arbejde med sin programvare tråd (tænkte ikke lige på at søge på det ord Wink) Stor respekt for det, men det er netop diskutionerne jeg søger og det er ikke muligt fordi alt ligger i den samme tråd.

Mogens Zachariasen
                  Deltager
                    • Super Giant

Lehmann wrote: Ja det er jo lige det Wink

Men det er ikke så meget en liste over tilgængelig software jeg søger. Jeg er mere interesseret i at vide hvad folk rent faktisk bruger, og hvordan de bruger dem. Hvis man nu oprettede en tråd til hver af, lad os sige, de 10 mest brugte programmer, så var det nemmere at finde ud af..

Man kunne til at starte med måske lave separate poll’s vedr. software til kamerakontrol, billedbehandling og teleskopkontrol, så man kan se hvad der bliver brugt.

Der er vistnok også mulighed for at koble bemærkninger på poll’s.

Mvh

Mogens

Mvh
                    Mogens

lehmann
                      • Super Giant

Ja god ide Thumbs%20Up

Bjørn Sandåker
                      Deltager
                        • Neutron star

outlook wrote: Fint nok, Lehmann. Især på dansk, hvad jeg tror du mener i forbindelse med hvordan man bruger dem. For der findes udmærkede software tutorials på engelsk som kan downloades.

(min understreking)

Outlook, outlook … hva mener du? Skal tråden som Lehmann foreslår kun være for de som kan skrive dansk? Er ikke dette et skandinavisk forum?

Mvh,
                        Bjørn

mejer
                        Deltager
                          • Super Nova

Det er en lukket fest BjørnWink

Nej Selvfølgelig skal alle have lov til at deltage i et sådant software forum

Mejer

joergen.k
                          Deltager
                            • Nova

jamen bjørn du skriver jo på dansk LOL

outlook
                            Deltager
                              • Super Nova

Hehe, vi må finde ud af et fælles skandinavisk sprog. Hva med donsk eller svansk!!!

Hilsen Leif,
                              “When you look through a good apo, your world suddenly gets very quiet. Your breathing gets deep, and you don’t seem to be in any hurry to do anything else…” Ed Ting

Bjørn Sandåker
                              Deltager
                                • Neutron star

Her i Norge har vi svorsk – nordmenn som prøver å snakke svensk … Nonsk må vel bli nordmenn som brauter seg på dansk. Eller dorsk? he-he. Men donsk og svansk høres Ok ut det også! Heretter skal jag kun tale DORSK! Wink

Mvh,
                                Bjørn

Viser 14 indlæg - 1 til 14 (af 14 i alt)
                              • Emnet 'Software forum' er lukket for nye svar.