Software??

Fora ASTRO-FORUM TEKNIK – TILBEHØR Software??

• Dette emne har 5 svar og 5 stemmer, og blev senest opdateret for 10 år, 2 måneder siden af jens. This post has been viewed 25 timesjacobsen. This post has been viewed 25 times
Viser 6 indlæg - 1 til 6 (af 6 i alt)
  • Forfatter

brandmandsam
    Deltager
      • Main Sequence

Hej Alle og glædelig jul…

Hvilket program er godt til astro…. Planetarie software

Med teleskop kontrol

TheSky

Redshift

Starry Night

Eller noget andet?

Vh

René

webweichel
      Deltager
        • Nova

Hej,

Jeg bruger Carte du Ciel og syntes det er rigtigt godt: http://www.ap-i.net/skychart/en/start

F.eks. kan man zoome ind på e.g. Jupiter og se hvordan den pt. ser ud mht. GRS måner osv. Jeg styrer mine Skywatcher monteringer med programmet via ASCOM. Installation er nemt og uden mystik.

Anonym
          • Super Nova

Hej René

Var der ikke noget med, at du kunne tænke dig at komme med på vores medlemsliste i AAF.

Jeg har nemlig bemærket, at flere af dine i øvrigt rigtig gode spørgsmål, er temaer som vi har kørende på vores astromøder!

Mvh.

chris_h
          Deltager
            • Super Nova

Jeg bruker også Cartes du Ciel, har aldri hatt noen problemer med teleskop kontroll.

Du kan også bruke StellariumScope sammen med Stallarium. Dette var meget ustabilt hos meg (mistet stadig kontakt med monteringen) men det er mulig dette fungerer bedre nå. Jeg har ikke testet den siste versjon

henrik.schneider
            Deltager
              • Nova

Jeg har aldrig prøvet “Cartes du Ciel”

Nu er det installeret, og testet og jeg må sige det virker nemt og overbevisende.

jens.jacobsen
              Deltager
                • Neutron star

Hejsa

Jeg har altid været glad for “Guide”, Project Pluto. Det er godt nok et program der koster penge, men det er også oppe i rigtig højt niveau.

http://www.projectpluto.com/

Du kan se det demonsteret i AAF, kolding, hvis det har interesse.
                Iøvrigt er vores formand, Knud Strandbæk, dansk forhandler.

mvh
                Jens

Viser 6 indlæg - 1 til 6 (af 6 i alt)
              • Emnet 'Software??' er lukket for nye svar.