Software

Fora ASTRO-FORUM ER DU NYBEGYNDER? Software

• Dette emne har 3 svar og 3 stemmer, og blev senest opdateret for 15 år, 4 måneder siden af jln. This post has been viewed 520 times
Viser 4 indlæg - 1 til 4 (af 4 i alt)
  • Forfatter

jln
      • Asteroid

Hej alle

Har lige Købt en Sky-Watcher , Mangler Celestron NextStar 5i eller 11 GPS,

til Pc guide,er det noget man køber eller downloader fra sites.

Håber nogle kan hjælpe.

JesperThumbs%20Up

jeppe
      Deltager
        • Super Giant

Hej Jesper,

Jeg forstår ikke helt dit spørgsmål. Kan du uddybe, hvad det er, du gerne vil?

mhansen
        Deltager
          • Nova

Hvis det er tilslutningen imellem pc og teleskop du spørger efter kan jeg glæde dig med, at det meste er gratis. Du skal ind på ASCOM’s hjemmeside og hente ASCOM og Celestron drivere. http://ascom-standards.org/

Når dette er installere skal du højest sandsynligt ud og investere i en Seriel til USB converter. Igen, såden en er ikke særlig dyr at have med at gøre.

Til slut vil jeg anbefale dig at opgradere din SynScan håndkontrol til den seneste firmware. Her kan du nemlig benytte EQMOD systemet med håndkontrollens PC Direct mode. Trust me, det vil du ikke fortryde.

Til slut vil jeg gerne gøre opmærksom på, da du ikke skriver hvilken Skywatcher montering du besidder, at det kun er SynScan monteringerne, som umiddelbart er til at slutte til en pc. Dette er så:

EQ6 Pro

HEQ5 Pro

EQ5 Synscan

NEQ3

jln
            • Asteroid

Hej Michael

Ja det er tilslutningen mellem pc og teleskob jeg mente,har kikket på ASCOM`s hjemmeside og det er bare perfekt, tak for hjælpen ,det er en EQ6 Pro jeg har.

Mvh.

Jesper
          Viser 4 indlæg - 1 til 4 (af 4 i alt)
          • Emnet 'Software' er lukket for nye svar.