Søges: HEQ5 el. lign., filtre, andet godt

Fora ASTRO-FORUM KØB & SALG, FORHANDLERNYT Søges: HEQ5 el. lign., filtre, andet godt

• Dette emne har 5 svar og 3 stemmer, og blev senest opdateret for 5 år, 4 måneder siden af juel. This post has been viewed 652 times
Viser 6 indlæg - 1 til 6 (af 6 i alt)
  • Forfatter

carl.johan.n
    Deltager
      • Asteroid

Hej astronomer, for et par år siden købte jeg en brugt EQ3-2 montering (fra det gamle site) og en ny 130PDS til at tage astrofoto med. Jeg søger nu en opgradering, og tror monteringen er det bedste sted at lægge penge. Jeg har hørt godt om HEQ5 så derfor den er nævnt i titlen, hvis der er nogen der sidder inde med noget tilsvarende har det selvfølgelig også interesse.

Jeg ønsker mest at tage billeder af DSO’er med DLSR kamera. Jeg forstår at jeg måske kunne opnå bedre resultater med light pollution eller narrowband filtre (f.eks H-alpha), så dette har også interesse (min fokuser er 2″ størrelse).

Lad mig høre hvad der står i jeres kældre 🙂

God sommer
      -Carl Johan

bwinkler
      Deltager
        • Nova

Hej Carl Johan
        Jeg har en montering som måske lige er den du mangler.
        Den kan køre som astromontering for et kamera med telelinse. og som montering for styring af optagelser at “sore” billeder,
        hvor de enkelte optagelser styres igennem en forudprogrammeret optagelse til Wide optagelser i bredde og højde.
        Jeg har selv benytet Canon EOS 80D med canon Tele 100-400mm m. billedstabilisering.
        Du kan se monteringen ved Lyra som ALLVIEW Multi Montering.
        Jeg sælger opstillingen med strømforsyning og manual for kr.2300,00 afhentet i Kolind.
        Med venlig hilsen
        Bjarne Winkler

carl.johan.n
        Deltager
          • Asteroid

Hej Bjarne, mange tak for svar men tror måske jeg fik formuleret mig lidt dårligt. Ønsker at tage billeder med DLSR, men gennem teleskopet. Ønsker også at det skal kunne guides enten fra start eller med få modifikatoner, så jeg kan tage billeder med eksponering over 5 min med 650mm brændvidde. Jeg tror ikke monteringen du nævner kan dette?

Mvh Carl Johan

juel
          Deltager
            • Moon

Hej Carl Johan
            Dette er måske aaaalt for sent, men se privat besked.

carl.johan.n
            Deltager
              • Asteroid

Hej Juel tak for henvendelsen, jeg har dog allerede fået købt en 🙂

juel
              Deltager
                • Moon

Super. Håber der bliver rig lejlighed til at bruge den i vinter 🙂

Viser 6 indlæg - 1 til 6 (af 6 i alt)
              • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.