› Fora › ASTRO-FORUM › ASTROFOTOS OG -TEGNINGER › Snart til Sydfrankrig!
- Dette emne har 12 svar og 7 stemmer, og blev senest opdateret for 14 år, 8 måneder siden af palle. This post has been viewed 121 timesb. This post has been viewed 121 times. This post has been viewed 121 times
-
ForfatterIndlæg
-
18. juni 2009 kl. 22:55 #17837
Anonym- Super Nova
Om små tre uger går turen atter til Sydfrankrig med bil og campletten, godt læsset op med kone, cykler og mine kikkerter selvfølgelig. Nærmere bestemt til Sisterone, som ligger ca. 14 grader længere mod syd. Det betyder kulsort nat mellem 23 og 04 i 24 graders varme. Overhovedet ingen lysforurening i området, som derfor er Frankrigs højborg inden for astronomi. Vi har reserveret campingpladsens højest beliggende plads med frit udsyn mod syd – så denne gang behøver jeg ikke at mose ud i en vinmark. Det er bare at trykke på knappen. Vores fotohold i AAF er allesammen inviteret med, dvs. at de hver især må planlægge en optagelse, som jeg så foretager efter deres anvisninger. Jeg medbringer min TOA 130 og Scopos 90 og en modificeret Canon 450D bl.a. som skal bruges.
Jeg har helt ondt af dem af jer som må blive hjemme og skumle over vores lyse himmel, for det syn jeg møder ved midnat er dette her:Og her en en lille kollage af billeder fra sidste år bl.a. taget helt uden problemer og uden filtre af nogen art.
Rigtig god sommer til jer alle.
Med venlig hilsen
18. juni 2009 kl. 22:58 #17839
mstauningDeltager- Black Hole
I lige måde Johannes, og god tur..
M7 ville være et godt mål 😉18. juni 2009 kl. 23:21 #17843
astrojensenDeltager- Neutron star
Johannes, det der var MEGA-unfair!
Thomas
18. juni 2009 kl. 23:28 #17844
Anonym- Super Nova
Hej Michael – M7 vil absolut være et must. Den står godtnok lidt lavt, men mon ikke det går. Jeg tror nok, at jeg benytter lejligheden, til at få taget alle messierobjekterne, som jeg ikke kan tage herhjemme. Det er lidt min drøm at få fyldt kataloget helt op engang.
Med venlig hilsen19. juni 2009 kl. 09:23 #17849
Også min Johannes, også min. Må lokke min kone til en sommertur sydpå med henblik på astro… Ikke særligt sansynligt 🙁
19. juni 2009 kl. 09:30 #17851
wiebenDeltager- Nova
Rigtig god tur Johannes,
Himlen er fantastisk dernede. Jeg og konen kørte også derned sidste sommer og brugte noget tid i vinområderne omkring Margaux, Pomerol osv. Jeg var overrasket over hvor god himlen var dernede.Jeg havde dog ikke taget min 10″ med, da bilen var fyldt med surfudstyr, men næste gang skal jeg have plads til lidt astro.God tur og nyd den gode vin og mad i området. Glæder mig til at se billeder.19. juni 2009 kl. 10:21 #17853
Anonym- Super Nova
Tak skal i have og vi skal nok nyde vinen. Maden synes jeg egentlig ikke franskmændende altid er så god til som de selv tror. Af samme grund var jeg tæt på at have muligheden for at købe en restaurant dernede for ca. 10 år siden. Modet svigtede dog, men stadigvæk vil jeg helst selv stå for maden dernede. Michael konen lokker du med, ved at nævne, at der er flokkevis af flotte solbrune franskmænd, som gerne vil underholde hende, mens du kikker stjerner!!!
Mvh.19. juni 2009 kl. 10:42 #17856
Vil lige sige at sidst vi var i Frankrig endte vi på en campingplads, hvor ALLE var hollændere. Inkl personale, faktisk var der et par af dem som kun kunne hollansk !
19. juni 2009 kl. 12:49 #17866
outlookDeltager- Super Nova
God tur, men vi har om ikke andet Solen vi kan gå op i. Og den er jo “hot” i øjeblikket som man kan se med alle de tråde.
Hilsen Leif,
“When you look through a good apo, your world suddenly gets very quiet. Your breathing gets deep, and you don’t seem to be in any hurry to do anything else…” Ed Ting19. juni 2009 kl. 15:04 #17878
kubachDeltager- Super Giant
Lidt inspiration til adspredelse i dagstimerne….I Sisteron er der også en svæveflyveplads hvor du kan få en flyvetur over alperne med erfarne svæveflyve piloter. Jeg har selv fløjet i området og det et fantastisk syn oppe fra.
21. juni 2009 kl. 10:41 #17928
steffan- Giant
Hej Johannes,
Du har en særlig evne for at trække såret fuldstændig åbent, og herefter gnide store mængder salt i pr Cm2.God ferie, og jeg håber du får skyfrit!!Mvh Steffan21. juni 2009 kl. 17:49 #17951
palle.b.Deltager- Nova
ja ja så skal staklen side der nede i syd frankrig og lide under at det er rigtigt mørkt, lunt til varmt om natten og måske også skyfrit. GODT det ikke er mig
God tyr og hils stjernerne. ( vi ser dem jo ikke før om et par måneder – hvis det skulle blive skyfrit eller mørkt her…. )
21. juni 2009 kl. 17:50 #17952
palle.b.Deltager- Nova
Hvem har buttet ryndt på u & Y på midt tastatyr ?
-
ForfatterIndlæg
- Emnet 'Snart til Sydfrankrig!' er lukket for nye svar.