Små hjul med rem i har til ROBO-FOCUS

Fora ASTRO-FORUM TEKNIK – TILBEHØR Små hjul med rem i har til ROBO-FOCUS

• Dette emne har 33 svar og 5 stemmer, og blev senest opdateret for 15 år, 5 måneder siden af rigo. This post has been viewed 1724 times
Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 34 i alt)
  • Forfatter

rigo
    Deltager
      • Super Nova

De der små hjul med rem i har til ROBO-FOCUS kan man købe / få dem løst et sted i DK ?

Ala det her foto, bare ikke så lang en rem

mstauning
      Deltager
        • Black Hole

Aner ikke om du kan få dem løst i DK, men hvis du bare skal have hjulet koster det 10$

rigo
        Deltager
          • Super Nova

Ok 10dollars er jo til at leve med, hvilken hul/montering har de hjul ?

Mogens Zachariasen
          Deltager
            • Super Giant

Prøv at google tandremme

Fandt remme og hjul hos RS-Components, men der er andre.

Mvh

Mogens

Mvh
            Mogens

rigo
            Deltager
              • Super Nova

Thumbs%20UpMogens Zachariasen , nice link, så må jeg lige finde ud af hvilken en jeg skal have købt hjem

mstauning
              Deltager
                • Black Hole

Jeg for nogle hjem her en af dagende, så kan jeg jo lige måle hullet. Og kan du bruge den ene så er det din… Hvis du skal bruge to, hmm…

rigo
                Deltager
                  • Super Nova

Jeg vil sku betale for der MS, hvis jeg kan bruge den du har, men har du også en lille løs rem ?

Det jeg vil er at sæt det på min TAK + (se foto) den køre beder end mine finger, man kan tryk en gang og den køre ret ultra lidt (har en i forvejen) Jeg har ikke problemer med at ramme fokus manuelt, men jeg ryster scopet, og det tager 3-4sek. før den er faldt død igen, så det ville være at fortrække fokus med “ledning”

Sky-Watcher%20Fokusmotor

mstauning
                  Deltager
                    • Black Hole

Ja en lille ikke en der er stor nok til en linse, men er det bare til det der kan den rigeligt fint bruges.

rigo
                    Deltager
                      • Super Nova

MS Tror du ikke det er bedst at den køre hen over min 1:10 knap, den må kunne sidde der remenhttp://www.rigorigo.dk2008-09-23 20:13:20

mstauning
                      Deltager
                        • Black Hole

Nope har lige været nede og teste Seletek via en 1:10 … Du bliver ked af det, da alt så skal regnes i 1000steps eller 10000 steps. Normalt tager det mellem 40 og 60 sec at lave en autofokus, men monteret på en 1:10 tager det… næsten 10min… Så lad være med at montere på en 1:10.

rigo
                        Deltager
                          • Super Nova

ok, men din PRO steps, er hvis også nogen minder end den billige en jeg har, der var mest derfor

mstauning
                          Deltager
                            • Black Hole

Rigo, du skal forvente at hvert step på en steppermotor bliver omkring 3µm, så ganske rigeligt til alt. Men da du vil bruge en DC motor, skal du nok forvente at mindste tryk du kan lave er en 5-7µm altså også så rigeligt inden for et hvilket som helst forkus område. MEN sætter du den på 1:10 bliver mindste tryk mellem 0.5 og 0.7µm… Så din fokus vil tage meget meget længere tid.

Som sagt var jeg ude og teste lidt igår, og vil ikke sige for meget før jeg er færdig med at teste. Men – for ikke at det skulle være for besværligt baksede jeg noget sammen, som gjorde at det var nemmest at sætte et bæltetræk over 1:10 knappen. Normalt har en en opløsning på min fokus der hedder 1step = 30µm. Med dette setup er et step = 0.3µm…. Derfor tager det 30min at lave en V-curve og 10min at lave et fokusrun. Normalt 3min og 60sek.

Blev fokus så bedre?

Tjae, jeg kunne opnå som middel over 10 fokusruns dette med mit “normale” setup:

3.01″

Og med en opløsning der var 100gange så fin:

2.89″ fordelt over 3 runs! Så gad jeg ikke mere 🙂

Så kan det betale sig med den extra fine opløsning – NEJ! Da det lige så vel kan være seeing som det kan være fokus, der har givet den lidt bedre fokus – Ca 0.09 pixels for samme stjerne. Ikke noget der kan ses.

rigo
                            Deltager
                              • Super Nova

OK MS 🙂

Den tap der stikker ud fra min motor, er 11mm Ø og kun 8mm lang, tror du det dur med at sæt sådan et hjul du har på ?

Jeg kan måske også sæt den på direkte uden rem, som man normal gør, men man skulle lige kunne få et 90 vinkelled hvis det findes, så den motor ikke stikker så langt ud til siden

mstauning
                              Deltager
                                • Black Hole

Jeps, men lyder stor i Ø.

rigo
                                Deltager
                                  • Super Nova

hmm der ser sku da også noget der er galt, 11´mm er det ikke, nå nu er jeg ikke lige hjemme

Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 34 i alt)
                                • Emnet 'Små hjul med rem i har til ROBO-FOCUS' er lukket for nye svar.