› Fora › ASTRO-FORUM › FORUMNYT, IDEER OG FORSLAG › Sletning af uploadet billed ?
- Dette emne har 13 svar og 6 stemmer, og blev senest opdateret for 14 år, 12 måneder siden af mortenb. This post has been viewed 271 times
-
ForfatterIndlæg
-
9. marts 2009 kl. 22:38 #12161
max- Nova
Hvordan sletter jeg et billede som jeg har uploadet til forummet.Når jeg bruger ”slet” indsættes der godt nok et ”?” i filnavnet
men jeg kan stadig se filen.Bliver filen så slettet på et senere tidspunkt ?Det er beskrevet at billede filerne max. Må fylde 300 kb men når jeg
uploader et billed på 212 kb bliver den kortet ned til 33 kb.
Hvordan det ?
VH. Max
10. marts 2009 kl. 00:05 #12168
jeppeDeltager- Super Giant
Hej Max,
Du skal vælge Kontrolpanel medlemmer -> Fil Manager. Så kan du se en oversigt over de filer, du har uploadet. Klik på det af dem, du vil slette. Så kan du se filen i et preview til højre og vælge “Slet fil”. Du bliver så spurgt, om du vil slette filen. Svarer du Ja, slettes filen og der vises en lille boks om, at filen er slettet.Jeg testede lige slette-funktionen, og den virker fint her hos mig.Maxstørrelsen på 300kb gælder for alle filtyper, f.eks. også PDF’s. Men hvis det overhovedet er muligt at komprimere filen, bliver det gjort automatisk i forbindelse med upload til serveren. Et billede kan typisk komprimeres yderligere, og det gør forum så. Det er en indbygget indstilling i forum, der har som formål at spare på serverpladsen. Hvis man ikke vil have, at éns filer bliver komprimerede, er den eneste udvej at finde en hjemmeside, hvor man kan uploade lige så tosset, man har lyst til10. marts 2009 kl. 11:56 #12216
max- Nova
Jeg synes jeg har gjort det som du skriver.Billedet slettes da også i “fil preview” vinduet men ikke i “fil explorer” vinduet.Synes da også opløsningen mindskes når billedet bliver yderligere komprimeretved uploading under de 300kb, på forummet.Men jeg forstår godt hvorfor i er nød til at begrænse størrelsen på filerne.Tak for et ellers godt forum.VH. Max10. marts 2009 kl. 17:30 #12269
Hej igen Max,
Jeg ved ikke, hvad der går galt. Det fungerer fint hos mig. Jeg har lige testet det igen et par gange. Men det kunne lyde som om, at det lille preview-billede på 50×50 pixels ikke bliver slettet hos dig. Kun det store bliver slettet. Jeg ved ikke hvorfor?Max wrote: Tak for et ellers godt forum.
Du er velkommen10. marts 2009 kl. 19:26 #12278
mstauningDeltager- Black Hole
F5 – Det opdatere siden og så kan det være at den faktisk forsvinder.
11. marts 2009 kl. 17:41 #12392
mortenDeltager- Super Nova
Jeg kan slet ikke få lov til at uploade billeder længere, ej heller slette dem der er.
Er jeg klassificeret som B medlem?
morten 2009-03-11 16:41:35 11. marts 2009 kl. 18:38 #12396
Der er ingen B-medlemmer, så det kunen lyde som om, der er et generelt problem. Jeg sætter QCode på opgaven med at undersøge det.
De har dog pænt travlt for tiden, så der kan godt gå et stykke tid, inden der sker noget.11. marts 2009 kl. 19:53 #12400
ove- Main Sequence
Det virker fint her.
12. marts 2009 kl. 07:53 #12449
Hej Max og Morten,
Send en privat besked til “Lars QCode” med jeres login-navne og passwords. Så vil de teste fejlen og se om de kan finde ud af, hvad der er galt.12. marts 2009 kl. 21:20 #12517
max- Nova
Det er hermed gjort.VH. Max12. marts 2009 kl. 22:43 #12526
Lars fra QCode har sendt mig en email: Det ser ud til, at æøå giver filmanageren problemer. Den kan ikke lide specialkarakterer. Der var to billeder i Max’ mappe, der hed noget med “måne”. De er omdøbt nu til “mane”.
Der er ingen billeder i Mortens filmappe med æøå, så det kan ikke være det, der er dit problem. Jeg ved ikke, om du også har sendt login og password til Lars QCode, så han kan teste? Ellers kan der alternativt gøres det, at din mappe tømmes, men så ryger dine billeder også.
12. marts 2009 kl. 23:47 #12536
mortenDeltager- Super Nova
gjort
13. marts 2009 kl. 14:20 #12599
max- Nova
Ok, det forklare jo sagen.Har prøvet at slette og det virker nu.Vh. Max13. marts 2009 kl. 17:10 #12620
mortenbDeltager- Super Giant
Ja JEG kan ikke rette min profil. Den bliver ved med at snakke om at jeg skal tillade ALLE cookies, hvilket jeg også synes jeg har gjort at ved at tillade automatisk behandling, men ???
Tilføjet: Har løst det ved at slette alle de gamle cookiees. Herefter har alt virket normalt.mvhMortenB 2009-03-13 17:16:07 -
ForfatterIndlæg
- Emnet 'Sletning af uploadet billed ?' er lukket for nye svar.