skywatcher nirvana okularer

Fora ASTRO-FORUM TEKNIK – TILBEHØR skywatcher nirvana okularer

Viser 4 indlĂŠg - 1 til 4 (af 4 i alt)
  • Forfatter
    IndlĂŠg

alfi
      • Main Sequence

hei

er det noen som har erfaringer med skywatchers nirvana okularer?
      de er kloner av williams optics uwa okularer, med 82 graders FOV.
      jeg vurderer Ă„ utvide min okularsamling med noen ok, men relativt rimelige vidvinkel okularer, og disse ser bra ut.
      jeg har funnet noen rewiewer pÄ WO sin utgave av dem, men er intressert i Ä hÞre om noen her har vÊrt borti dem.

alfi

Anonym
        • Nova

Er det sĂ„kaldte “grunge okkularer”, som man skal smadrer i jorden efter hver brug? Wacko

outlook
        Deltager
          • Super Nova

Man forstĂ„r ikke, hvorfor de laver perfekte kloner af WO’s uwan okularer da de prismĂŠssigt ikke er sĂ„ meget billigere at jeg ville gĂ„ efter dem.

De er sikkert gode nok, men til prisen vil jeg gÄ efter WO i stedet. De er jo testede og fundet rigtig gode selvom jeg ikke bryder mig om designet, men det skal jo ikke ligge dem til last.

Hilsen Leif,
          “When you look through a good apo, your world suddenly gets very quiet. Your breathing gets deep, and you don’t seem to be in any hurry to do anything else
” Ed Ting

alfi
            • Main Sequence

hei

prisen vil nok gÄ litt ned, de er jo ganske nye pÄ markedet.
            sannsynligvis er de bygget pÄ samme samlebÄnd som WO sin versjon, sÄ om de er litt billigere, hvorfor betale mer for ett annet navn trykket pÄ?
            en hundrelapp her, og en hundrelapp der, blir penger etter en stund 😉
            jeg leste noen rewiewer pÄ WO sin versjon, og de fikk bra resultater.

alfi

Viser 4 indlĂŠg - 1 til 4 (af 4 i alt)
          • Emnet 'skywatcher nirvana okularer' er lukket for nye svar.