SKYFRIT !

Fora ASTRO-FORUM OFF TOPIC SKYFRIT !

• Dette emne har 25 svar og 11 stemmer, og blev senest opdateret for 15 Ă„r, 2 mĂ„neder siden af palle. This post has been viewed 609 timesb. This post has been viewed 609 times. This post has been viewed 609 times
Viser 15 indlĂŠg - 1 til 15 (af 26 i alt)
  • Forfatter
    IndlĂŠg

nive
    Deltager
      • Super Nova
      Lige nu er det skyfrit her Thumbs%20UpClap sÄ jeg stresser rundt for at blive klar til astrofoto !!

Finn
      Deltager
        • Neutron star

Ja Nive, jeg kommer snart op og besÞger jer, her er det tÄget og snuskregn og det har det snart vÊret i 14 dage, det er noget mÞj, for man glemmer jo det hele. Unhappy

tommyf
        Deltager
          • Neutron star

100% skydĂŠkke her i BrĂžndby og nu pĂ„ 4 uge, havde sat min WO66 op pĂ„ altanen for 3-4 uer siden, UDEN en chance for at starte den, surt……

wieben
          Deltager
            • Nova

Der har ikke vÊret hul igennem her pÄ djÊvleÊÞen i laaaaaang tid.

Iflg. Meteoblue ser det dog ud til at jeg ikke fÄr noget nattesÞvn natten mellem lÞrdag/sÞndag, samt specielt natten mellem mandag/tirsdag. Jeg krydser fingre for at udsigten holder. Vi fortjener bestemt snart noget godt astrovejr.

Jeg hÄber at fÄ indsamlet en masse fotoner pÄ parkeringspladsen ved MaglesÞ.

MÄske der er andre der mÞder op ogsÄ?

Mvh

Heine

Wieben2008-12-18 12:26:45

mstauning
            Deltager
              • Black Hole

Heine – Den tror jeg ski jeg er med pĂ„.

tommyf
              Deltager
                • Neutron star

Er ikke umuligt

henrik
                Deltager
                  • Nova

Jeg tror muligvis jeg er med!

(Med forbehold for force majeure=vrĂŠl!)

Jeg har ogsÄ noget lÊkkert nyt grej at prÞve af

Mvh Henrik Henrik2008-12-18 11:56:50

wieben
                  Deltager
                    • Nova

Cool, det ville vĂŠre super med godt selskab.

Henrik…..der var vist noget med lidt test af noget nyt refraktor-hallĂžj til DSLR test. Tager du den med, eller skal jeg kikke forbi en af dagene?

Mvh

Heine

Wieben2008-12-18 12:29:31

mstauning
                    Deltager
                      • Black Hole

Heine har du en ide om hvor langt nede pÄ himlen vi kan se derude?

Jeg er nemlig ikke helt sikker pĂ„ om noget af det jeg gerne ville optage, faktisk ikke ville kunne optages der ude grundet trĂŠerne… Her snakker jeg 9-10 grader nede…

wieben
                      Deltager
                        • Nova

Hej Michael,

Det kommer an pĂ„ retningen. Nord er den dĂ„rligste retning, bĂ„de mht. trĂŠerne og lyset fra HolbĂŠk. Du kan helt sikkert ikke nĂ„ de 8-9 grader mod nord, men mod syd, er der nok et par “huller” hvor det er muligt. Alternativt kunne man evt. se om det er muligt at finde en plads omkring Brorfelde. Det laveste objekt jeg har prĂžvet at lave fotos af i MaglesĂž, var M104 den 22 april lidt fĂžr midnat. PrĂžv at se i Starry Night hvad hĂžjden siger. Meget lavere end det vil give problemer i MaglesĂž, med mindre du finder et hul mellem trĂŠerne.

Mvh

Heine

mstauning
                        Deltager
                          • Black Hole

Syd stik syd endda.

Og M104 den 22/4 kl 23:45 stod da 22,5€ oppe. SĂ„ de helt lave skal nok laves andet steds fra 🙁 MĂ„ lige ud og mĂ„le inden, sĂ„ man ikke planlĂŠgger at tage noget under trĂŠerne.

henrik
                          Deltager
                            • Nova

Bedste vejrprognose lige nu peger vist pÄ mandag aften!

Henrik2008-12-19 00:18:03

mstauning
                            Deltager
                              • Black Hole

Jeg har lige vĂŠret derude og fundet to steder hvor man kan komme ned pĂ„ 9grader over, men det ene giver sĂ„ bĂžvl for alt andet end stik syd….

Meteoblue lover klart fra kl 15 til 23-24 stykker. SÄ skulle der komme et par timer med op til 30% skydÊkke, efterfulgt af klart igen. Seeing skulle blive ringe fÞrst pÄ aftenen, og efter skyerne skulle det blive meget bedre. OgsÄ skulle det blive fint Tirsdag aften fra kl 16 til 04.

SÄ jeg hÄber stÊrkt pÄ at kunne nappe M41, M47, M46, M48 og evt M93 selv om den kun kommer 10,5 grader op og skal tages mellem kl 1:30 og 2:30. Netop der hvor de lover skyer.

tommyf
                              Deltager
                                • Neutron star

SĂ„ tager i derud i aften?

ninos
                                  • Asteroid

Jeg skal ihvertfald ud 🙂 For der er helt skyfrit i Ă„rhus ;P

Viser 15 indlĂŠg - 1 til 15 (af 26 i alt)
                                • Emnet 'SKYFRIT !' er lukket for nye svar.