Skyet igen

Fora ASTRO-FORUM OFF TOPIC Skyet igen

• Dette emne har 12 svar og 7 stemmer, og blev senest opdateret for 15 år, 3 måneder siden af tommyf. This post has been viewed 334 times
Viser 13 indlæg - 1 til 13 (af 13 i alt)
  • Forfatter

wieben
    Deltager
      • Nova

Hej,

Nu er det jo tid til at klippe julepynt, så jeg benyttede lidt af dagen til at klippe en Bahtinov fokus maske i lidt karton.
      Jeg havde håbet at det ville blive klart i aften, så jeg kunne trille til Maglesø og få lidt NGC891 i kassen. Har lige opdateret firmwaren i mit DSLR, og med noget tids fravær samt den nye fokus maske er det ikke lige lysten der mangler.

Nu er der bare skyer igen. Det ser ikke rigtigt ud til at det klarer op……måske tirsdag…..ser ok ud iflg. Meteoblue.

Er der andre der er mere heldige og har clear skies?

Mvh

Heine

petrus
        • Main Sequence

Djursland er bare rigtig super super petrus2008-11-23 19:20:34

tommyf
        Deltager
          • Neutron star

Stinkkende dårligt lige nu, rundede Roskilde i bilen og der var tæt snefald, og der skulle
          kører meget forsigtigt, så det ser ikke godt ud.

wieben
          Deltager
            • Nova

Hej Peder og Tommy,

Ja, det ser ud til at det er mere klart mod vest. De sagde også i nyhederne at der var sne mod midtsjælland.

På Frederiksberg er det lukket totalt til nu. Det virker også lidt diset i det.

petrus
              • Main Sequence

nu kommer der skyer herThumbs%20Down

rigo
              Deltager
                • Super Nova

Stedvis huller, men godt diset i det høje lag. helt uden forventninger til noget igen i dag… Thumbs%20Down

wieben
                Deltager
                  • Nova

hov – nu sr det ud til at klare lidt op. Der er stjerner over Frb nu. Også Michael Staunings Nightcam viser stjerner over Holbæk. Måske man skulle pakke bilen og køre til Maglesø.
                  Giver den lige 15 min. inden jeg tager en beslutning.

petrus
                    • Main Sequence

Hagl og sne på djursland

jacobb
                      • Nova

Tåget som bare fa…. her i min del af Frb..

Men det kan jo være det bliver bedre snart!?

Mvh

Jacob

Finn
                      Deltager
                        • Neutron star

Der er også høje tynde skyer her på vestfyn, så vil jeg gå tidligt i seng, da jeg først kom i seng ved 4 tiden i morges, men der blev også taget mange billeder.

wieben
                        Deltager
                          • Nova

Dropper det. Var ellers lige ved at smutte ned i bilen. Micheal gav lige en update fra nær Maglesø. Det er overskyet nu dernede. MS nightcam har også lige mistet alle stjernerne i sidste update.

Det må blive en anden gang. Jeg tror eller der kunne være gode chancer engang sent i nat. Det er jo pænt koldt, så mon ikke disen forsvinder ved en 2-3 tiden. Det duer bare ikke med 1 times køretur, arbejde i morgen og kun et håb om nogenlunde ok vejr.

mstauning
                          Deltager
                            • Black Hole

MeteoBlue lover klartvejr de næste par dage… i ca 1-2 timer i dagetimerne Angry

tommyf
                            Deltager
                              • Neutron star

Fik lige en time på altanen mere af hesten, så kom de skyer som MS fortalte Heine om væltende,,,,,

Viser 13 indlæg - 1 til 13 (af 13 i alt)
                            • Emnet 'Skyet igen' er lukket for nye svar.