Skydetag og storm/orkan

Fora ASTRO-FORUM ATM – BYGGEPROJEKTER Skydetag og storm/orkan

• Dette emne har 5 svar og 5 stemmer, og blev senest opdateret for 9 år, 3 måneder siden af Anonym. This post has been viewed 198 times
Viser 6 indlæg - 1 til 6 (af 6 i alt)
  • Forfatter

Anonym
      • Nova

Hej!

Hvordan har i lavet orkan/stormsikring på jeres skydetagsobservatorier så taget ikke blæser af? Jeg tænker her ikke på et almindeligt kraftigt blæsevejr, men mere en efterårsstorm/orkan.

Mvh
      Søren

hoest
      Deltager
        • Nova

Hej Søren
        Jeg har brugt 4 mellem kraftige hængsler til sidesækker på trailere som så er monteret lodret og fastholder taget.og det har modstået flere storme uden problemer

hansb
          • Asteroid

6 stk 15cm stormkroge – 3 i hver side af min 2,4m lange observatoriebygning – har holdt taget fæstet til bygningen i mere end 20 år trods flere orkaner og kraftige storme.

Heldig? Ja, måske

Hilsen

Hans B

michaelr
          Deltager
            • Super Giant

Hej Søren

På gymnasiets observatorium, som ligger højt på 6. sal har vi bare sat 4 kraftige kuffert beslag.

Hjemme har jeg en krog i tagpladerne som jeg sætter en bagaspænder på som trækker og holde plads, hvis der loves storm eller det er værre.

http://www.xl-byg.dk/produkter/bolig-fritid/autotilbehoer/bagagefastspaender/millarco-5mtr-mskralde-bagagefastspaender.htm

landbo
            Deltager
              • Nova

Du kan bruge nogle sådanne: HER

Husk og få modparten med.

Anonym
                • Nova

Tak, for indslagene! Jeg bruger pt 4 kroge som kan spændes, men jeg tror lige jeg montere lidt ekstra efter jeres opskrift 🙂

Viser 6 indlæg - 1 til 6 (af 6 i alt)
              • Emnet 'Skydetag og storm/orkan' er lukket for nye svar.