Skum eller papir?

Fora ASTRO-FORUM OFF TOPIC Skum eller papir?

• Dette emne har 2 svar og 2 stemmer, og blev senest opdateret for 5 år, 10 måneder siden af jakob1234. This post has been viewed 700 times
Viser 3 indlæg - 1 til 3 (af 3 i alt)
  • Forfatter

jakob1234
    Deltager
      • Nova

Hej alle!

Jeg skal om ikke så længe afholde en udstilling med 15 af mine bedste billeder. Formatet er 50*70 og jeg er rendt ind i et frygteligt dilemma…

Jeg syntes at når mine billeder er indrammet, så render jeg ind i problemet med refleksioner i selve glasset – dertil har jeg prøvet galleriglas, men det er HUNDEDYRT, og jeg syntes ikke forbedringen kan retfærdiggøre prisen overhovedet…

Derfor har jeg kigget andre alternativer – jeg har tænkt følgende:

Mit budget er ca. 4000,-

Jeg har fundet en virksomhed som printer alle 15 til den pris på hård skum. Dette har jeg hørt meget godt om, men det er uden ramme og jeg vil gerne have en ramme om, da jeg syntes det højner kvaliteten.

Men, med de 4000,- jeg har, er det enten 15 stk. printet på canon pearl fotopapir og opklæbet på hård skum, eller 15 stk. på canon pearl fotopapir som så bliver indsat i ramme med passepartout.

Har nogen herinde erfaring med skumprint? Hvad ville i vælge hvis det var?

Sådan som jeg allerhelst ville gøre det, var at printe på skum og montere det inde bag en passepartout, men uden glas. Problemet er bare, at så koster det samlet lidt over 6000,- og de penge har jeg ikke lige…

Igen, hvad ville i gøre?

Torben Taustrup
      Admin
        • Neutron star

Jeg har for mange år siden brugt flamingoark med en klæbeside til at sætte billeder fast på.
        Jeg ved desværre ikke, om det stadig findes.

mvh

TOC Observatory - "http://tocobs.org -14.5″ – f:4,2 Newt - Atik383 - ZWO2600-mono – SXV H9 - QHY8L-color - SkyWatcher 80 mm ED refraktor - 60 mm F:6 apocromat - TAL Apolar 125 f : 7,5.

jakob1234
        Deltager
          • Nova

Ok, mange tak for det Torben – Jeg har besluttet mig for at printe traditionelt, og så montere dem bag passepartout. Så vil jeg prøve om man kan undlade glasset.

Viser 3 indlæg - 1 til 3 (af 3 i alt)
        • Emnet 'Skum eller papir?' er lukket for nye svar.