Skulle jo lige prøve…

Fora ASTRO-FORUM OBSERVATIONER OG VISUEL ASTRONOMI Skulle jo lige prøve…

• Dette emne har 16 svar og 6 stemmer, og blev senest opdateret for 12 år, 8 måneder siden af mstauning. This post has been viewed 223 times
Viser 2 indlæg - 16 til 17 (af 17 i alt)
  • Forfatter

Anonym
      • Super Nova

Så bra dere har det, da.

Ved en feil er det ikke kommet med hvor jeg bor hen. “her på bjerget” er 120 meter over havet / fjorden lige sydøst for Oslo med altfor mye lys fra Hovedstaden men ofte med klare himler. Men efter farlig tørk i April og først i Mai har det nu i over 4 uger vært meget fuktig.

Arkturus har jeg aldri set fra Norge, men meget vel om sommeren i nærheden av Bremen.

Vega er her circumpolar og Cassiopeia & Karlsvognen passerer ret i Zenith. Polaris står passe på skrå. I Tromsø står den nesten ret opp. Der er Al-tær (som er arabisk og betyr ørnen) circumpolar.

Jeg har ikke Camera og har ikke hatt det på mange år, for det blir for mange billeder å holde rede på og vil heller bruge øinene og måske tegne det eller regne på det.

Despicio suspiciendum, sa Tycho Brahe og fortsatte: Suspicio despiciendum!

Det er ikke suspekt men betyder at for at se ned må man se opp, og for at se op må man se ned. Så det er mer min oppgave at se ned for dere og forklare dette med molekyler og dug og rim på linsene og hva vi må vide om Microchosmos for at takle Macrochosmos og omvendt.

Men det fremgår her at dere må se ned i kaffekoppen og drive og smugrøyke for at kunne se opp og omvendt. Der har vi det,…

mstauning
      Deltager
        • Black Hole

Lige for tiden kører vi jo på DST (som er sommertid), så du skal vælge DST istedet for standard.

Viser 2 indlæg - 16 til 17 (af 17 i alt)
      • Emnet 'Skulle jo lige prøve…' er lukket for nye svar.