Skal i ud.

Fora ASTRO-FORUM ASTROTRÆF OG KLUBSNAK Skal i ud.

• Dette emne har 24 svar og 12 stemmer, og blev senest opdateret for 14 år, 10 måneder siden af mstauning. This post has been viewed 774 times
Viser 10 indlæg - 16 til 25 (af 25 i alt)
  • Forfatter

mhansen
    Deltager
      • Nova

Det er da for interessant til at lade min næse gå forbi.. Så min M7C på en 8″ Newton skal da også lige prøve.

mejer
      Deltager
        • Super Nova

Jeg fik en på opleveren i går aftes.

Efter at have testet med reducer og CCD, hvor jeg ikke rigtigt fik et acceptabelt resultat. Ja så tog jeg og smed alt det elektronik væk, og satte et gammeldads okular med barlow x2 på. Så forstørrelsen endte med x356, og rettede kikkerten mod Saturn.

Fedt syn, det er første gang jeg ser den “live”. Så det gav lidt blod på tandeen.

Mejer

bjoern.andersen
          • Main Sequence

Vi havde besøg af 32 spejderledere på Avnø naturcenter fredag aften/nat, hvor vi satte to teleskoper op så alle kunne få et godt kig på Saturn og alt det andet spændende deroppe.

Seeing var rigtig god, og blæsten lagde sig som på kommando ved 20′ tiden. det var perfekt.

En 150 mm Smidt-Newton med et 82 grader 2,5 mm okular gjorde underværker på Saturn.

Skøn aften.Smile

Bjørn Andersen2009-04-19 10:16:05

spatzek
          Deltager
            • Super Giant

Hej Mejer!

Pas på med at kigge i okularer, smitten kunne brede sig.

Nå – spøg til side. Når du nu har så fin en kikkert, så brug noget tid med at kigge på nogle forskellige objekter – du vil blive stærkt overrasket over hvad du kan se. F.eks. at kunne se spiralstrukturen i M51 live.

God fornøjelse

mejer
            Deltager
              • Super Nova

MEn MEN MEN, der var selvfølgelig lidt skår i glæden. Min Autostar II håndcontroller gik fuldstændig grassat.

Til sidst kunne jeg ikke se hvad der stod i displayet mere, og den lavede en masse fejlkommandoer på kikkerten. F.eks sleew. Når jeg slap knappen fortsatte kikkerten med at køre, til jeg nærmest havde hamret controlleren en ordentlig en.

Bras udstyr. Tror man skal have fat i en wireless controller.

Mejer

mejer
              Deltager
                • Super Nova

Så at de ikke var så dyre i USA, så jeg bestilte lige en wireless.

mejer
                Deltager
                  • Super Nova

Der ligger godt nok en hånd controller enhed i det program der følger med kikkerten.
                  Det virker sådan set ok. Man får alt det på skærmen, som skulle komme i det “dårlige display”. Men når hånd controller enheden er tilsluttet, så kan man ikke tilslutte andre programmer til kikkerten.

kimras
                  Deltager
                    • Planet

Hej Mejer

jeg har også haft problemer med min håndkontrol, og har det stadig ind imellem.

Dvs du har bestilt en wireless håndkontrol, hvad skal du give for sådan en?

Hilsen Kim Rasmussen.

mejer
                    Deltager
                      • Super Nova

Jeg har fået den til 200 dollar. Med forsendelse og det hele. De er også blevet meget nedsat i øjeblikket.
                      Her er et link: http://www.optcorp.com/product.aspx?pid=6764&kw=wireless autostar&st=2

Den er sat 250 dollar ned. Der kommer også lidt told på.

Mejer

mstauning
                      Deltager
                        • Black Hole

Mejer, har programmet ikke en virtual comport?

Viser 10 indlæg - 16 til 25 (af 25 i alt)
                      • Emnet 'Skal i ud.' er lukket for nye svar.