› Fora › ASTRO-FORUM › FORUMNYT, IDEER OG FORSLAG › Skal de blades sammen de 2 ting her
- Dette emne har 16 svar og 9 stemmer, og blev senest opdateret for 15 år, 5 måneder siden af rigo. This post has been viewed 1349 times
-
ForfatterIndlæg
-
13. september 2008 kl. 22:03 #323
rigoDeltager- Super Nova
Snak om visuel astronomi, stjernehimlen og observationer. Generelt om træf, klubber og venner der mødes
Skal de blades sammen de 2 ting her14. september 2008 kl. 09:15 #331
jeppeDeltager- Super Giant
Hej Rigo,
Næh. Det skal de vel ikke. Astrotræf/klubnyt er nu for sig selv, og resten er flyttet hen under generel astronomi.14. september 2008 kl. 14:18 #365
jensDeltager- Giant
Visuel astronomi hører ikke under generel astronomi, men bør have samme status (fremtrædende plads) som Astrofotografering.
Ellers kender jeg mindst een der bliver temmelig sur!14. september 2008 kl. 14:42 #369
mstauningDeltager- Black Hole
visual burde da have en gruppe selv, lige som der er for foto.
14. september 2008 kl. 14:48 #370
joergen.kDeltager- Nova
ja selv om den visuelle gruppe er ret lille
14. september 2008 kl. 15:01 #372
rigoDeltager- Super Nova
Så skulle visuel hed noget medVISUELT ASTRONOMI OG OBERSERVISON BERETINGER, SAMT ASTRO TEGNINGERSå bliver foto gruppen også clean14. september 2008 kl. 15:01 #373
stubbeDeltager- Main Sequence
Jeg stemmer også for et seperat forum til visuelt.
14. september 2008 kl. 20:15 #407
Ok, her er et forslag til, hvad kategorien kunne hedde:
VISUEL ASTRONOMIFortæl om dine visuelle observationer og vis dine astrotegningerMen tager vi den kategori ind (og jeg bøjer mig hjertens gerne for flertallets beslutninger), er der en anden kategori, der helt skal forsvinde eller blive en del af en anden kategori. Maksimum på 10 kategorier vil jeg meget, meget nødig give køb på.Vi har allerede samlet forhandlernyt og køb/salg. Jeg kan ikke umiddelbart se, hvilke andre kategorier, der kunne lægges sammen.Nogen forslag?14. september 2008 kl. 20:34 #409
steffan- Giant
Jeg syntes faktisk at foto, visuelle beretninger eller visuelle skitser hænger meget godt sammen.
De handler jo alle om det samme, på trods af forskellige teknologier, nemlig observation.Mvh Steffan14. september 2008 kl. 20:46 #410
Lars MalmgrenDeltager- Super Nova
Hvorfor er der et max på 10 kategorier ?
Det er da noget af en kedelig begrænsning, synes jeg…Er der mulighed for at lave under-kategorier ?
Man kan evt slå “Vis dit udstyr” og “Teknik – Tilbehør” sammen…
Lars Malmgren 2008-09-14 20:48:06 14. september 2008 kl. 20:50 #411
Hej Steffan,
Det var jo faktisk en ret god pointe, du dér kom med! Vi andre har fortabt os i, hvordan vi vælger at observere. Du har set mere bredt på det. Jeg kan godt lide din idé. Så kunen vi lavet én samlet kategori, Observationer og fotos, og lade den dække det hele.Dermed får vi frigjort en kategori, vi så kunne kalde for “Rising stars”. I den kunne vi teste af, om et emne kan bære at få en hel kategori for sig selv. Med mellemrum kunne et emne så få kategorien “Rising star”, og hvis der er tilstrækkeligt med indlæg, får det emne så sin egen kategori. Den kategori, der har færrest indlæg, bliver så opslugt af en anden. Det er Darwin i en nøddeskalFørste “Rising star” kunne så blive lysforurening, som stærke kræfter arbejder på skal ahve sin egen kategori. Jeg stritter imod, men på den her måde kan vi se, om det giver mening. Hvis det gør, får lysforurening fremover sin egen kategori. Hvis ikke, bliver emnet lagt ind under en anden kategori.14. september 2008 kl. 20:54 #412
Hej Lars,
Et eller andet sted er vi nødt til at sætte en grænse for, hvor mange kategorier, der skal være. Ellers vil vi ende med et hav af kategorier, hvor der stort set ingen ting sker. Der ud over vil mange kategorier gøre det hele mere uoverskueligt. Det kan vi sikkert alle blive enige om, ikke vil være en god idé.Tommelfingerreglen siger, at vi mennesker maksimalt kan overskue 7-8 ting på én gang. Vi har dog valgt at gå lidt højere, nemlig 10, da vi ellers virkelig ville få problemer med at få plads til det hele.14. september 2008 kl. 20:57 #416
ove- Main Sequence
En kategori der kunne undværes vil jeg mene er “nybegynder”. Hvornår er man erfaren nok til at kunne tillades adgang til de andre.14. september 2008 kl. 22:24 #419
Hej Ove,
Alle har selvfølgelig adgang til alle foraMen som nybegynder kan man let blive usikker på at blande sig med “dumme” spørgsmål om kommentarer. Så er det rart at have en sikker havn, hvor man på forhånd ved, at her kan man komme til uden at blamere sig.Vi går lige i tænkeboks de næste par dage og vender så tilbage med den endelige udformning på kategorierne. De skal jo oversættes, så vi skal være rimeligt sikre på, at der ikke skal ændres alt for meget. Oversættelserne får vi lavet hos et oversætterbureau (det skal ikke laves af én, der måske ikke kan stave 100% korrekt), og det koster en del penge, så vi skal ramme nogenlunde rigtigt i første omgang.Vi går nu i tænkeboks og tager alle jeres input med i overvejelserne.15. september 2008 kl. 10:10 #424
ove- Main Sequence
Det kan der selvfølgelig være noget om. På mange fora kan man ikke sætte et komma forkert uden at blive overfaldet af det selvbestaltede forumpoliti. Mit indtryk er dog at astrofolket er et ret venligtsindet folkefærd, og indtil nu har vi da stort set været forskånet for alvorligere overgreb fra den side. Det skulle da helst fortsætte her. -
ForfatterIndlæg
- Emnet 'Skal de blades sammen de 2 ting her' er lukket for nye svar.