Skærm tips

Fora ASTRO-FORUM OFF TOPIC Skærm tips

• Dette emne har 6 svar og 4 stemmer, og blev senest opdateret for 15 år, 3 måneder siden af mstauning. This post has been viewed 1044 times
Viser 7 indlæg - 1 til 7 (af 7 i alt)
  • Forfatter

k_holst
    Deltager
      • Nova

Nu gjorde jeg det skuWink

Jeg har netop købt en ny skærm, mest med henblik på billedbehandling og visning af astrofotos.

Valget er faldet på en 24″ wide Fujitsu Siemens (Scaleoview L24W-2), til 1999,-

Skærmen kører 1920*1200 32 bit.

Jeg er meget tilfredsBig%20smile Den tegner væsentligt bedre end de 3 andre skærme jeg har til rådighed.

¤ Sort er sort og hvidt er hvidt. Den viser en gradient flot og jævnt

¤ Den svage galaxe Jens viste en skitse af for nylig, er ganske tydelig og detaljeret

¤ En masse forskellige astrofotos er kikket igennem – FLOT!

¤ Johannes har for nylig vist et kæmpe månefoto – WAUU! (Månen måler 44,5 cm. på skærmen)

Eneste minus jeg har fundet er at sort tekst på hvid bagrund bliver en anelse “uldent”

k_holst2008-11-10 14:03:42

outlook
      Deltager
        • Super Nova

De er ikke så fancy, men en god gammeldaws kvalitets farve CRT skærm er de allerbedste til billedbehandling og i øvrigt at se på billeder med. Men med de her fladskærme har man jo næsten glemt hvordan et rigtigt foto tager sig ud.Smile

Hilsen Leif,
        “When you look through a good apo, your world suddenly gets very quiet. Your breathing gets deep, and you don’t seem to be in any hurry to do anything else…” Ed Ting

ove
          • Main Sequence

Tillykke med den nye skærm. Den lyder ikke til at være værst.

Har du slået “Clear Type” fra? Det gør bogstaverne uldne så man synes de er ude af fokus.

mstauning
          Deltager
            • Black Hole

Hmm 32bit? Så hut jeg ved, så er 8bit pr kanal maks på en LCD men så skal den heller ikke være af typen TN, da de kun er 6bit.

k_holst
            Deltager
              • Nova

@MS – I Vista kan jeg vælge imellem 16 og 32 bit i farvekvalitet. Ikke noget med hverken 6 eller 8 bit!

@Ove – Hvor finder du “Clear type? -Jeg har været (måske) alt igennem med skærmopsætning, skrifttyper mm.

ove
                • Main Sequence

Nu har jeg ikke Vista så jeg ved ikke om det foregår helt som i XP.

I XP vælger man skærmindstilling

Fanebladet “Udseende”

Knappen “Effekter”

Dér kan man vælge “Standard” i stedet for “Clear Type”

mstauning
                Deltager
                  • Black Hole

Hvosa hvad du kan vælge på dit skærmkort og hvad din skæm kan vise er jo ikke det samme? Min Laptop kan kun vise 6bit af hverfarve, men mit skærm kort kan lave 32bit i hver farve. Så særfølgelig er mit kort sat til 32bit 🙂 Min hjemmeskærm kan vise 8bit pr farve, og det kan virkelig ses.

Kan du ikke lige finde Clear Type, så søg i Windows hjælpen. Den er god til at lave et link der lige åbner det for dig.
                Viser 7 indlæg - 1 til 7 (af 7 i alt)
                • Emnet 'Skærm tips' er lukket for nye svar.