Sikring af nummerplader

Fora ASTRO-FORUM OFF TOPIC Sikring af nummerplader

• Dette emne har 25 svar og 11 stemmer, og blev senest opdateret for 9 år, 3 måneder siden af Torben Taustrup. This post has been viewed 398 times
Viser 11 indlæg - 16 til 26 (af 26 i alt)
  • Forfatter

Torben Taustrup
    Admin
      • Neutron star

Hej Jens

Ja, det kan jeg godt se, men man skal så søge om det.

mvh
      Torben

TOC Observatory - "http://tocobs.org -14.5″ – f:4,2 Newt - Atik383 - ZWO2600-mono – SXV H9 - QHY8L-color - SkyWatcher 80 mm ED refraktor - 60 mm F:6 apocromat - TAL Apolar 125 f : 7,5.

nightsky
      Deltager
        • Neutron star

Myndighederne kunne passende begynde at efterforske i stedet for. Mon ikke dette tiltag er
        sat i værk for at stasi staten kan være sikker på at kradse pengene ind hvis der sker en
        hastighedsovertrædelse eller hænger det sammen med?

De mange overvågningstiltag som stasi, øh CIA, øh PET, øhh den udøvende, lovgivende og
        dømmende magtens elite har sat i værk for vores alles bedste.

http://www.dr.dk/Nyheder/Politik/2014/10/29/102705.htm

Nightsky2014-11-16 18:00:06

lindhard
        Deltager
          • Super Nova

Jens.Jacobsen wrote: .Iøvrigt kan et nummerpladefastgørelsessæt fås hos T Hansen for en flad halvtredser, hvilket er 1/5 af prisen ved FDM!mvhJens

Min sædvanlige forhandler gjorde det gratis mod at måtte sætte en holder med firmanavn bagved.

Helt fint med mig. Pladerne er fastgjort gratis, og Volvo Esbjerg får lidt reklame.

Og så må jeg leve med, at Stati og andre tjenester så åbenbart er i bedre stand til at følge min daglige færden, end før pladerne sad fast. Nicht wahr, Herr Zielke?

mvh
          Lars

Lars Malmgren
          Deltager
            • Super Nova

Altså nu har jeg prøvet at få stjålet mine nummerplader 2 gange.
            Hver gang kostede det mig knap 1200 kr + en ½ fridag for at hente dem på skattekontoret.
            Og så lige alle problemerne med at overbevise diverse tankstationer om, at det ikke er mig der skal betale for det brændstof der blev stjålet med hjælp af mine nummerplader.
            OG så lige alt det bøvl med at ændre forsikringen osv.

Jeg pop-nitter og er kold som jordbæris over om hr. landbetjent skulle blive sur over, at han ikke kan få dem af. Too bad!
            At stjæle nummerplader er en meget udbredt sport her på djævleøen, så jeg må jo prøve at sikre mig bedst muligt….

nightsky
            Deltager
              • Neutron star

Hej Lars

Det bliver spændende hvis der så alligevel dukker en regning op for benzin på en bil med
              ens nummer. Tror sgi ikke det bliver nemmere, tværtimod.

Som det er skruet sammen i DK er det jo tæt på at en bil/nummerplade pr. automatik er
              person identifikation. Bare tænkt på fartbøder.

lindhard
              Deltager
                • Super Nova

Nightsky wrote: Hej LarsDet bliver spændende hvis der så alligevel dukker en regning op for benzin på en bil med ens nummer. Tror sgi ikke det bliver nemmere, tværtimod.Som det er skruet sammen i DK er det jo tæt på at en bil/nummerplade pr. automatik erperson identifikation. Bare tænkt på fartbøder.

Hvis tanken har bilnummeret, har den også bilen på video og så løser det sig ret nemt.

Der kan siges meget for og imod overvågning, men den er ikke afhængig af, om nummerpladen er sat fast på den ene eller anden måde.

Hvis pladerne er skruet fast, er det lidt sværere at stjæle dem, og så flyttes tærkslen for pladetyverierne opad.

Til gengæld er det typisk dansk, at der laves detaljerede regler for, hvordan pladen må skrues på. Myndighederne er ikke meget for at lade folk afgøre noget selv.

mvh
                Lars

nightsky
                Deltager
                  • Neutron star

Hvordan det Lars? Typiske eksempler jeg lige kender til, er at biler af samme type/farve skifter
                  nummerplade identifikation. Så er det meget svært at overbevise diverse parkeringsafgiftudstedere,
                  myndigheder o.s.v. Tror nærmere det bliver umuligt at få disse til at acceptere at “nummerplader”
                  stadig kan skiftes og bliver det. En falsk nummerplade koster næsten ingenting.

Det har dog en fordel, den udøvende magt kan fratages endnu flere ressourcer og vi kan i
                  stedt købe nogle fine IT systemer fra CSC som automatisk sender bevismaterialet til domstolene.

Ellers fuldstændig enig i at “hvis pladerne er skruet fast, er det lidt sværere at stjæle dem, og
                  så flyttes tærkslen for pladetyverierne opad
                  .” Det burde være logik for perlehøns. Man kan bare
                  blive nervøs for at det også flytter offerets træskel for bevisbyrde opad når der laves en lov
                  om det. Noget vi desværre ser jævnligt i andre sammenhænge.

Nightsky2014-11-16 20:33:51

landbo
                  Deltager
                    • Nova

Tjae, tager jeg ikke meget fejl var de metoder til fastgørelse NRP. fuldt lovlige før SKAT tillod man måtte klipse dem på en plastikramme. Dengang, altså før plasticrammen, skulle pladen bare være forsvarlig fastgjort til bilen.

Plasticrammen har i øvrigt den fordel at folk tit og ofte efterlader sin nummerplade hvis de stikker af fra et uheld. DET GØR DE SGU IKKE EFTER DEN 15 NOVEMBER 2015.

lindhard
                    Deltager
                      • Super Nova

Hovedproblemet er ikke, at tanken tror, at det er mig/min bil, men mest at man ikke kan genkende/identificere den der faktisk tankede.

Noget andet er, at det kan give en masse ulejlighed/bøvl. før sagen af afklaret.

Jeg kunne så tilføje, at jeg kører i en af de biltyper, som ikke er i størst risiko for forveksling. Tyvene render ikke med mine plader, men nok snarere med hele bilen.

mvh
                      Lars

astrojensen
                      Deltager
                        • Neutron star

En af mine venner, der er lastbilmekaniker, limede engang en nummerplade fast til en lastbiltrailer med araldit. Den falder med garanti aldrig af!

På min bil sidder de fast med popnitter.

Thomas, Bornholm

Torben Taustrup
                        Admin
                          • Neutron star

EDBBOB wrote: @Torben

Den slags kan ske helt ud af det blå.

Jeg har engang oplevet to p-bøder, at få fjernet bilen af Falck og at få klippet pladerne. Altsammen på én aften! De ulovlige parkeringer var 100% min egen fejl, men det med pladerne var ikke. Der var både betalt vægtafgift og forsikring. Problemet var at selvom jeg havde kviteringer, blev afmonterede plader kørt “direkte” til makulering og omsmeltning. Så solgte jeg Yaris’en

Det var da helt vildt – men du fik vel erstattet pladerne?

mvh

Torben

TOC Observatory - "http://tocobs.org -14.5″ – f:4,2 Newt - Atik383 - ZWO2600-mono – SXV H9 - QHY8L-color - SkyWatcher 80 mm ED refraktor - 60 mm F:6 apocromat - TAL Apolar 125 f : 7,5.

Viser 11 indlæg - 16 til 26 (af 26 i alt)
                        • Emnet 'Sikring af nummerplader' er lukket for nye svar.