Sikring af nummerplader

Fora ASTRO-FORUM OFF TOPIC Sikring af nummerplader

• Dette emne har 25 svar og 11 stemmer, og blev senest opdateret for 9 år, 3 måneder siden af Torben Taustrup. This post has been viewed 397 times
Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 26 i alt)
  • Forfatter

Torben Taustrup
    Admin
      • Neutron star

Hej folkens

Så var det i går, at nummerpladerne på bilen skulle have ekstra sikringsskruer i.
      I fredags fik jeg fat i materialerne, men skruerne er endnu ikke monteret.
      Hvis du er medlem af FDM er et sæt skruer gratis.

http://www.fdm.dk/vedligeholdelse/fastgoer-dine-nummerplader

Er der nogen, som har fået det gjort?

mvh
      Torben

Torben Taustrup2014-11-16 12:46:13

TOC Observatory - "http://tocobs.org -14.5″ – f:4,2 Newt - Atik383 - ZWO2600-mono – SXV H9 - QHY8L-color - SkyWatcher 80 mm ED refraktor - 60 mm F:6 apocromat - TAL Apolar 125 f : 7,5.

jens.jacobsen
      Deltager
        • Neutron star

Hvorfor ikke bare et par popnitter??

mvh
        Jens

Torben Taustrup
        Admin
          • Neutron star

Hej Jens

Ja, den ide er også god, men de siger, at det skal være sådan, at politiet stadig skal kunne
          demontere nummerpladerne, og de skal så bruge en boremaskine.

Hvis man monterer sine nummerplader, som FDM anbefaler, så vil selv politiet have vanskelig-
          heder med at demontere dem.

mvh
          Torben

TOC Observatory - "http://tocobs.org -14.5″ – f:4,2 Newt - Atik383 - ZWO2600-mono – SXV H9 - QHY8L-color - SkyWatcher 80 mm ED refraktor - 60 mm F:6 apocromat - TAL Apolar 125 f : 7,5.

edbbob
          Deltager
            • Super Nova

Det er endnu en af de love, som giver meget lidt mening. Lidt ala våbenloven, som bragte håndværkere med en Stanley kniv i fedtefadet. Mon ikke der kommer en revision?

Selvfølgelig et det sværere at stjæle en nummerplader som er skruet på rammen, istedet for at den er “klikket” på, men mon ikke man bare vil se at tyvene bare flår hele rammen af? Det skal nok blive populært.

Torben Taustrup
            Admin
              • Neutron star

Jeg har monteret min bagnummerplade direkte på bagpladen uden rammen.

Pladen er satfast med skruer, og indvendigt er der to møtrikker, som er

spændt kontra, så man kan ikke skrue skruerne ud udefra Big%20smile

Torben Taustrup2014-11-17 08:31:07

edbbob
              Deltager
                • Super Nova

Ja, det bliver overbetjent Stavknald nok ikke så glad for, hvis han en dag skal afmontere pladerne…

Torben Taustrup
                Admin
                  • Neutron star

Nej, det gør han nok ikke Wink

henrik.schneider
                  Deltager
                    • Nova

Søren Hansen
                    Deltager
                      • Giant

Dælme godt man har lastbil som “privatbil”, der må man hæfte nummerpladen fast med et stykke tyggegummi hvis man vil.

På en af firmaets små biler er nummerpladen svejset fast i en ramme på kofangeren, så stakkels morbror betjent hvis han skal tage nummerpladen, han er nødt til at tage kofangeren med

edbbob
                      Deltager
                        • Super Nova

@Torben

Den slags kan ske helt ud af det blå.

Jeg har engang oplevet to p-bøder, at få fjernet bilen af Falck og at få klippet pladerne. Altsammen på én aften! De ulovlige parkeringer var 100% min egen fejl, men det med pladerne var ikke. Der var både betalt vægtafgift og forsikring. Problemet var at selvom jeg havde kviteringer, blev afmonterede plader kørt “direkte” til makulering og omsmeltning. Så solgte jeg Yaris’en EDBBOB2014-11-16 14:34:38

natteravn
                        Deltager
                          • Main Sequence

EDBBOB wrote: Det er endnu en af de love, som giver meget lidt mening. Lidt ala våbenloven, som bragte håndværkere med en Stanley kniv i fedtefadet. Mon ikke der kommer en revision?

Selvfølgelig et det sværere at stjæle en nummerplader som er skruet på rammen, istedet for at den er “klikket” på, men mon ikke man bare vil se at tyvene bare flår hele rammen af? Det skal nok blive populært.

Ja, hehe.. det ka sgu siges meget enkelt.. det er stort set en flok fjolser som reagerer landet LOL

edbbob
                          Deltager
                            • Super Nova

@Rodi

Jeg giver dig delvist ret, og tilføjer “grådige og magtbegærlige” fjolser. På den anden side, begynder jeg også at forstå, at det måske ikke er helt så nemt at lave ordentlig, retfærdig lovgivning. Så kombinationen af fjolserne og den rimeligt umulige opgave… EDBBOB2014-11-16 14:59:02

Torben Taustrup
                            Admin
                              • Neutron star

henrik.schneider wrote: Torben, du er lidt tidligt ude 😉

15November2015

http://www.fdm.dk/vedligeholdelse/spoergsmaal-svar-omkring-fastgoering-af-nummerplader

Ok, det er da kun et år Wink
                              Jeg har slet overvejet, at det var til næste år, for FDM var også tidligt ude.

Men tak for den korrektion Thumbs%20Up – diskussionen kan godt fortsætte.

Mit forslag er, at nummerplader skal være en folie, som man klistrer på nummerpladeholderen.
                              Sidstnævnte skal sikres mod demontering.
                              Folien skal være ligesom disse prismærker, som man en overgang lavede. De kunne ikke pilles
                              af uden at de gik i stykker.
                              Inden da, kunne de godt flyttes, og jeg kender en, som fik sig nogle meget dyre vine til en
                              meget beskeden pris – og nej, det er ikke morsomt.

mvh
                              Torben

natteravn
                              Deltager
                                • Main Sequence

Jeg tror bestemt at tyvene nok skal få din eller min nummerplade når det nu er det de vil. Skruet fast eller ej, de flår den af om ikke andet og så sidder ejeren af bilen tilbage med en dyr rep!! Vent og se Smile
                                Jeg lægger ihvertfald værktøjet i nærheden så det ka ses og bruges af tyvene, ihvertfald på min egen bopæl LOL

jens.jacobsen
                                Deltager
                                  • Neutron star

Hej Torben

Hvis du kigger her:

http://skat.dk/SKAT.aspx?oId=2134706&vId=0

vil du se at godkendte metode 3 og 4 er popnitter, metode 3 med hætter, og 4 med hvidmalede/sortmalede popnitter.

Iøvrigt kan et nummerpladefastgørelsessæt fås hos T Hansen for en flad halvtredser, hvilket er 1/5 af prisen ved FDM!

mvh
                                  Jens

Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 26 i alt)
                                • Emnet 'Sikring af nummerplader' er lukket for nye svar.