Sikkerhedsproblem i indlogning

Fora ASTRO-FORUM FORUMNYT, IDEER OG FORSLAG Sikkerhedsproblem i indlogning

• Dette emne har 8 svar og 7 stemmer, og blev senest opdateret for 13 år, 4 måneder siden af rune. This post has been viewed 103 timescb. This post has been viewed 103 times. This post has been viewed 103 times
Viser 9 indlæg - 1 til 9 (af 9 i alt)
  • Forfatter

mr.mox
      • Nova

Jeg har lagt mærke til, at når jeg skriver mit navn i login-feltet, så kommer der en liste frem over alternative brugernavne. Det udgør en sikkerhedsrisiko fordi man på den måde nemt kan anskaffe sig samtlige login-navne.

En moderne hacker forsøger ikke af gætte et password, men “beslutter” sig for et password og prøver at gætte et login-navn der passer til. Det gør det let at “hi-jacke” en identitet på Astro-Forum.

Jeg vil foreslå at funktionen der lister brugernavne fjernes.

jeppe
      Deltager
        • Super Giant

Hej Jacob,

Det har jeg ikke været ude for, og det er heller ikke en funktion, der mig bekendt ligger i forum?

jesper
        Deltager
          • Neutron star

Den eneste liste jeg kan få frem er Windows egen liste over de brugernavne jeg selv har brugt andre steder.

mr.mox
            • Nova

Det kan jeg faktisk heller ikke nu. Men på arbejde når jeg trykker “m” kommer der en liste med ca 20 login-navne… Det er ikke mine? Hmm, nå men godt hvis der ikke er et problem

tommyf
            Deltager
              • Neutron star

Fif,, hvis du er træt af dem og beholde dem du bruger kan de slettes med delete..

jay
                • Main Sequence

Det er browseren der foreslår navne som er brugt før til at logge ind på diverse sider.

andreas
                  • Super Giant

Hvilken browser bruger I? Jeg kan i hvert fald ikke få nogen frem i chrome

jay
                    • Main Sequence

Det kan ske i så godt som alle browsere, hvis de altså er indstillet til at huske og give foreslag ved formularer.

rune.cb.
                    Deltager
                      • Super Nova

Alle (midl.) passord og brukernavn kan slettes i egen nettleser (browser), ved å bruke Verktøy (i Verktøylinjen) > Alternativer for internett > Leserlogg > Slett > Ok!

Mvh Rune.

Website: www.runecb.com

Viser 9 indlæg - 1 til 9 (af 9 i alt)
                    • Emnet 'Sikkerhedsproblem i indlogning' er lukket for nye svar.