Sh2-155

Fora ASTRO-FORUM ASTROFOTOS OG -TEGNINGER Sh2-155

• Dette emne har 8 svar og 3 stemmer, og blev senest opdateret for 15 år, 4 måneder siden af tommy. This post has been viewed 360 timesfrank. This post has been viewed 360 times
Viser 9 indlæg - 1 til 9 (af 9 i alt)
  • Forfatter

tommy.frank
      • Super Giant

Nu har jeg godt nok brugt meget tid på denne her, og også forsøgt mig med Cannistra´s bicolor teknik, og ender med stort set samme resultat. Billedet er kraftigt beskåret og består af Ha, Hb og OIII. 6000sek fra 60 til 800sek.
      Tips, triks og kritik er meget velkommen!
      Mvh. Tommy

Tommy Frank2008-11-01 20:56:49

jacobb
        • Nova

Hejsa Tommy

Det ser sgi da godt ud! Tillykke med resultatet!

Må jeg være så fræk og spørge hvorfor du har beskåret det kraftigt og hvilket teleskop det er taget med?

Mvh

Jacob

tommy.frank
          • Super Giant

TakBig%20smile Det er taget med min GSO. Og beskæringen skyldes at Maxim bevægede sig ned i billedfeltet mellem hvert billed, hvilket jeg ikke forstår en brik af, da guideren har kørt konstant.

tommy.frank
            • Super Giant

Forresten… Billedet vender på hovedet. Det er jo cave nebula.Embarrassed

tommy.frank
              • Super Giant

petrus
                • Main Sequence

Hej Tommy

Det ser da godt ud,er du glad for Qcam2pro, tips og tricks?, julemanden kommer på mandag med pakke fra QcamTongue

tommy.frank
                  • Super Giant

Mange tak, Peder. Ja, jeg er rigtig glad for det kamera og kan ikke finde på noget dårligt at sige om det.
                  Tips og triks… jaa, der er jo den trinløse køling der gør det muligt at lave et dark bibliotek, som bliver beskrevet i MS videoskole. Og hvis du skal have filterhjul kan jeg anbefale atik m/USB. Det kan vist ikke gøres billigere, og fungere som det skal.
                  Og så lige et tips mere… Bicolor teknik, hvor man ifølge Stevie Cannistra kan nøjes med Ha og OIII, som rød og blå til at skabe en syntetisk grøn kanal, og det er det jeg har gjort her.

Tommy Frank2008-11-01 20:54:46

petrus
                    • Main Sequence

Tak for de gode tips,Baader Ha,SII,OIII,kommer med posten,jeg har kun et manuelt filterhjul det går jo nok,det bliver en udfordring med de mange timers eksponering.Du har ikke haft problemer med kondens eller dug i kameravinduet, Bruger du et bestemt program til at ramme samme billedfelt med de mange timers eksponering ,mange spørgsmål fra en nybegynder.

petrus2008-11-01 22:32:12

tommy.frank
                      • Super Giant

Ingen årsag. Er glad for at hjælpe, selv om jeg er rimelig “grøn” . Jeg har aldrig oplevet fugt så længe det kører, først når det kommer ind i varmen så dugger det udvendigt. Jeg har så osse kun endnu ,været nede på -15gr.
                      Til at ramme samme felt bruger jeg Maxim v.5. det er ret genialt lavet med et mini planetariepogram hvor, når du har platesolvet, selv lægger billedet ind i planetariet. Dvs. når jeg fortsætter et billed, så loader jeg det jeg vil fortsætte på, platesolver så det ryger ind på planetariet. Derefter klik på center af det gamle billed, og sig “slew to mouse position” Så simpelt er det ( når det ikke lige driller)LOL

Viser 9 indlæg - 1 til 9 (af 9 i alt)
                    • Emnet 'Sh2-155' er lukket for nye svar.