Seletek og test.

Fora ASTRO-FORUM TEKNIK – TILBEHØR Seletek og test.

• Dette emne har 8 svar og 4 stemmer, og blev senest opdateret for 15 år siden af mstauning. This post has been viewed 201 times
Viser 9 indlæg - 1 til 9 (af 9 i alt)
  • Forfatter

mstauning
    Deltager
      • Black Hole

Så vil jeg da lige gøre opmærksom på et ganske udemærket produkt som jeg fik den glæde at teste, selv om jeg ikke har testet alle dens muligheder !

Testen kan læses (og ses) her:

Der er også en bette flash der viser installation af softwaren, samt første opsætning.

Regner med at lave noget vejledning til den også, da jeg jo nok må erkende at den kommer til at udskifte min Robofokuser på CGE’en.

tommy.frank
        • Super Giant

Grundig som sædvanligThumbs%20Up
        Jeg vil, en dag ved lejlighed, lave en håndkontrol til Seltek´en. Vil softwaren kunne aflæse motorens position, eller skal jeg køre den til startpositionen når jeg skifter til softwarestyring?

Link til håndkontrol.http://lunatico.es/wiki/index.php?HandPad

rigo
        Deltager
          • Super Nova

meget fint MS, nice work

Filmen køre dog 50% for hurtige synes jeg, man når ikke at tænke 🙂

andreas
            • Super Giant

Hej Michael

Fin anmeldelse og gode billeder. Jeg bliver jo helt inspireret til at finde loddekolben frem 😉

mstauning
            Deltager
              • Black Hole

Takker – Tommy, du skal have programmet kørende mens du bruger padden. Ellers skal du resette positionen efterfølgnede – Men tror faktisk ikke den kan køre med motoren uden en usb forbindelse.

Rigo kan da godt lave en udgang til dig der kører LANGSOMT 😉

Nej regner med at lave en med Picture-in-Picture, der viser teleskopets fokuser imens. Og evt min sprøde stemme i baggrunden, der fortæller hvad jeg gør. Det du ser der, er min faktiske installation af Seletek! Resten af testen er så lavet ude i felten. Og næste træk bliver så lavet på en Vista, bare for sjov 😉

Der kommer også når jeg laver huller i min, og sætter skumplast i. For at se om det hjælper på tempføleren, det gjorde det på min robofokuser. Så det håber jeg også det gør på denne, men der medfølger faktisk skumplads med seletek!

rigo
              Deltager
                • Super Nova

hehe helt ok MS 🙂

bliver spændt på at få den fokus ting

http://www.rigorigo.dk2009-01-29 18:13:30

mstauning
                Deltager
                  • Black Hole

Har lovet ham der laver Seleteks, at der kommer en bedre udgave samt en der viser install på Vista.

rigo
                  Deltager
                    • Super Nova

Hej MS

Jeg syndes det mangler en STOP knap (dødmands knap) i Seletek vinduet. Bare for sikkerheds skyld. Måske det kan nævens for dem der nede

Og en BIP lyd når den stopper / ready

http://www.rigorigo.dk2009-03-05 20:51:15

mstauning
                    Deltager
                      • Black Hole

Prøv in eller ud knappen…

Det er ligesom med Celestrons teleskoper, under en goto kan du kun stoppe den ved at trykke på en flytte knap.

BIP – Hmm sender da en forespørgelse til ham der laver softwaren.
                    Viser 9 indlæg - 1 til 9 (af 9 i alt)
                    • Emnet 'Seletek og test.' er lukket for nye svar.