Seeing i aften

Fora ASTRO-FORUM OBSERVATIONER OG VISUEL ASTRONOMI Seeing i aften

• Dette emne har 9 svar og 4 stemmer, og blev senest opdateret for 7 år, 10 måneder siden af jesper. This post has been viewed 86 times
Viser 10 indlæg - 1 til 10 (af 10 i alt)
  • Forfatter

jesper
    Deltager
      • Neutron star

Sidder lige og kigger på Jupiter gennem en 8″ og seeingen ser ret god ud. Der er korte perioder hvor GRS ses skarpt og kontrastfuldt. Tag det med en gran salt da jeg ikke er visuel ørn men jeg synes det ser godt ud.

nightsky
      Deltager
        • Neutron star

HHmmmm, måske jeg skal prøve at rulle taget halvt af.

jesper
        Deltager
          • Neutron star

Jeg nød i hvert fald at få et kig efter snart tre års pause. Fik også star og Ronchi testet optikken (Quattro 8CF) og det så yderst fornuftigt ud heldigvis.

jens.jacobsen
          Deltager
            • Neutron star

Tja, i Egeskov er seeingen temmelig ringe, men dog ikke så slem som i går. Jupiter er temmelig ulden…

mvh
            Jens

nightsky
            Deltager
              • Neutron star

Kan godt se det er østenvind, der kommer temmelig urolig vind fra østdanmark. Seeingen er underlig.

nightsky
              Deltager
                • Neutron star

Øh, Jesper – teleskop? er du på vej tilbage som aktiv teleskop bruger?Clap

lindhard
                Deltager
                  • Super Nova

Det har været helt acceptabelt i Esbjerg i aften.

Jeg har driftalignet kikkerten, som har stået skævt, siden den sidst var nede af søjlen.

Nu rammer den nogenlunde præcist igen, selv om det mangler en finpudsning.

Jeg fik set en del deep sky objekter og tjekkede T CrB, som må være omkring mag 9,5.

mvh
                  Lars

jesper
                  Deltager
                    • Neutron star

Seeingen har måske været bedre herovre hvor vinden kom ind fra vandet.

Nightsky wrote: Øh, Jesper – teleskop? er du på vej tilbage som aktiv teleskop bruger?Clap

Jo nu må vi se, det bliver på et mere afslappet plan end før, men jeg har bestilt et kølet ASI290mmc forhåbentlig som kan bruges All round til måne, sol, planet og Deepsky med korte eksponerimger sammen med en 8″ f/4 Newton og en C8.

nightsky
                    Deltager
                      • Neutron star

Gode nyheder Jesper.

jesper
                      Deltager
                        • Neutron star

Jep lysten er der igen til noget der er på et lidt mere beskedendt plan.

Viser 10 indlæg - 1 til 10 (af 10 i alt)
                      • Emnet 'Seeing i aften' er lukket for nye svar.