Second Light

Fora ASTRO-FORUM ASTROFOTOS OG -TEGNINGER Second Light

• Dette emne har 5 svar og 3 stemmer, og blev senest opdateret for 14 år, 2 måneder siden af mstauning. This post has been viewed 64 times
Viser 6 indlæg - 1 til 6 (af 6 i alt)
  • Forfatter

verner
      • Moon

Mens nogen brugte dagen på astro, brugte jeg de par timer om aftenen med klart vejr, til lidt astro

Med tanke på, at det er mit første LRGB billede(og det andet i det hele taget med QCam9), synes jeg egentlig at det ser fornuftigt ud.

Jeg havde lidt knas med udstyret, så det blev kun til 1×5 + 2×10 min Ha som Red, 1×5 min Green 1×5 Blue samt 1×5 + 1×10 min Lum, før skyerne kom “daskende”… “Lagt sammen og manipuleret” med Photoshop.

Nå hva’ – Øvelse gør vel efterhånden bedre

Lars Malmgren
      Deltager
        • Super Nova

Flot billede, godt gået Verner!
        Jeg har slet ikke været ude siden MAF starparty!
        Ikke en klar nat Unhappy

mstauning
        Deltager
          • Black Hole

Verner – Har du brugt flats? Ellers prøv med en kunstig, og se om du ikke kan få udjævnet baggrunden lidt. Det er ligesom om den er meget lys på midten, som en ring (klart tegn på mangel af flats, eller flats der ikke virker helt efterhensigten).

Eller et kanon billede.

verner
            • Moon

Ja Lars, det har virkelig været sløjt med vejret 🙁

Nej Michael, jeg har ikke brugt flats, men jeg har da tænkt mig at lege lidt videre med billedet 🙂

Jeg regner med at det er den dis som hang, som spiller et puds.

verner
              • Moon

Så fik jeg lige leget lidt mere…

Billedet har nu været en tur igennem astrotools light polution removal.

Det hjalp på “vigneteringen” (i mangel af bedre) men det er lidt for hårdt, ik’? Nå, jeg kan jo håbe på at få noget mere lys i bøtten en dag 🙂

Verner2009-12-15 23:19:55

mstauning
              Deltager
                • Black Hole

Men meget bedre kontrast…

Ja det er svært når man enten ikke har meget data, eller der var dis også videre.

Her har du begge ting, og har stadig fået et kanon billede.
              Viser 6 indlæg - 1 til 6 (af 6 i alt)
              • Emnet 'Second Light' er lukket for nye svar.