Scopetronix MaxView 40 ??

Fora ASTRO-FORUM TEKNIK – TILBEHØR Scopetronix MaxView 40 ??

• Dette emne har 5 svar og 3 stemmer, og blev senest opdateret for 14 år, 11 måneder siden af Anonym. This post has been viewed 156 times
Viser 6 indlæg - 1 til 6 (af 6 i alt)
  • Forfatter

Anonym
      • Nova

Hei igjen folkens !

Er det noen som har erfaring med dette okular ?

Jeg funderer bare på om det kunne være bra å ha for å kunne montere Mitt Pentax K 200D

på min “Mak” slik som på dette bildet : http://www.aspenberg.info/Astro/Photo/Setup1.jpg

og vil det eventuelt gi meg noen fordeler ?

Min Mak har følgende : D=150 mm F=1800mm

MVH Arne Martin

tommyf
      Deltager
        • Neutron star

Den kan da bruges, jeg har en til salg, men med DSLR er det nok bedre med en adapter og så monter direkte i okularet.

Anonym
          • Nova

Hei Tommy !

Jeg tenkte bare det kanskje var smart å kunne skru min T-2 ring til dette okularet !

Hva mener du med “adapter og direkte i okularet” ?

Mvh Arne Martin

tommyf
          Deltager
            • Neutron star

Men afokal optagelser har du et okular mellem kameralinse og tubus, ved primær fokus har du intet mellem kamera og tubus.

Det er det bedste måde, men man kan lave meget ved okular projektion
            også, syntes bare at når du nu kan køre primær så vil det være bedst.

bwinkler
            Deltager
              • Nova

Hej Arne Martin

Prøv at se på Baader Hyperion-okular serien, jeg tror de er fine og de er beregnet til, at sætte foran et DSLR-kamera, og der findes mange forskellige adaptere samt de fåes i mange brændvidder, med store linser.

Anonym
                • Nova
                Takk til alle !

Ting begynner å falle på plass, iallefall sånn teoretisk !

Da skal jeg ta en titt på Bader okularene også. Takk til Bjarne Smile
              Viser 6 indlæg - 1 til 6 (af 6 i alt)
              • Emnet 'Scopetronix MaxView 40 ??' er lukket for nye svar.