Saturn med SKYnyx2-0

Fora ASTRO-FORUM ASTROFOTOS OG -TEGNINGER Saturn med SKYnyx2-0

• Dette emne har 30 svar og 8 stemmer, og blev senest opdateret for 14 år, 12 måneder siden af mstauning. This post has been viewed 574 times
Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 31 i alt)
  • Forfatter

mogens
    Deltager
      • Super Nova

First planetlight med SKYnyx2-0(7,4 um) og LX200R med Meade 5XBarlow.Billedet er optaget gennem Irpas-filter. Jeg optog omkring 8000 frames men RGB er noget påvirket af månen, der skinnede kraftigt ned i teleskopet.

mstauning
      Deltager
        • Black Hole

Ja der kan mine test slet ikke være med, min fokus er ikke for god !! Må have en motor på den!

Lars Malmgren
        Deltager
          • Super Nova

Ringen er flot opløst, Mogens, fint arbejde!
          Dog “spiser” IR-pass filteres og barlowen en del lys, så den er lidt mørk…

mogens
          Deltager
            • Super Nova

Tak til Michael og Lars

Lars, den er lidt mørk, men den tåler faktisk yderligere stretch, hvilket vil ske når jeg går igang med RGB-lagene.

rigo
            Deltager
              • Super Nova

Thumbs%20Up

Frank Larsen
              Moderator
                • Super Nova

Cassini delingen er ret tydelig.

Flot arbejde

mogens
                Deltager
                  • Super Nova

Tak til Rigo og Frank

Michael, jeg har lavet en lidt speciel fokusfunktion, idet jeg har splittet en Meade ZeroImagefokuser ad og sat en Robofokus til at styre istedet.Så jeg grovfokuserer med knappen og finjusterer med robofokusen.

mogens2009-03-12 14:33:14

mstauning
                  Deltager
                    • Black Hole

Jeg har stadig kun spejl fokus via manual styring af mine fingre på min 180Mak. Men det der ser godt ud.

tommyf
                    Deltager
                      • Neutron star

Smart, flot udtænkt….Thumbs%20Up

mogens
                      Deltager
                        • Super Nova

Så fik jeg lavet en farveudgave

mstauning
                        Deltager
                          • Black Hole

Og jeg har stadig ikke fået sammensat noget brugbart i RegiStax… Skal altså lige lære programmet.

Men har da så lavet et par film!

Og et stykke måne set over 3min, men af en eller anden grund bliver videoen 2min lang!!

Om ikke andet viser de fint at min Fokus igen ikke er god, kan altså ikke manualt fokus.

Men de viser også at seeing ikke var god!

Teleskopet er et Skywathcer 180 Mak, monteringen er CGE, Kameraet er Qcam5Color.

Finn
                          Deltager
                            • Neutron star

Det skal der nok blive noget ud af Michael, man tror mange gange det løgn det man tager, og aligevel kan man rive nogle gode billeder ud af det. Jeg prøvede sidst at bruge Jespers opskrift, ved at aligne først med en rimlig stor alignmentbox og derefter gemme dem som en avi, og så multipoint med flere små alignmentpungter. Ved at gemme dem i avi er at det at billed står helt stille og ikke hopper så meget, jeg syntes selv at jeg fik rimlige billeder ud af det

mogens
                            Deltager
                              • Super Nova

Hej Michael

Ja man kommer ikke uden om manuel fokus.- I RegiStax er FFT-boxens indstilling før align meget vigtig.-Men det er et program hvor man skal afprøve de mange muligheder, der vitterlig er.-En ting er dog gældende(ogsåher )Hvis ikke signal/støforholdet er godt er der ikke meget at arbejde med.-Jeg kunne ikke se din film,Michael.

mstauning
                              Deltager
                                • Black Hole

Filmen er kodet i DivX kan være derfor. Og jo man kan godt komme unden om maunal fokus ! Ellers er jeg lost !

mogens
                                Deltager
                                  • Super Nova

OK.- Man kan finde en stjerne(eller en af planetmånerne) i nærheden og fokusere på, men med f.eks. 5Xbarlow er det sin sag at få RoboFocus til at arbejde, har dog aldrig prøvet.Men ja -alt kan lade sig gøre.

Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 31 i alt)
                                • Emnet 'Saturn med SKYnyx2-0' er lukket for nye svar.