Saturn i skyer

Fora ASTRO-FORUM ASTROFOTOS OG -TEGNINGER Saturn i skyer

• Dette emne har 2 svar og 2 stemmer, og blev senest opdateret for 14 år, 12 måneder siden af bwinkler. This post has been viewed 173 times
Viser 3 indlæg - 1 til 3 (af 3 i alt)
  • Forfatter

bwinkler
    Deltager
      • Nova

Hej Alle

Her er et par billeder fra de første optagelser med mintron 256 lowligt videokamera. Der var drivende skyer men af og til var Saturn fremme i nogle minutter. Jeg er meget tilfreds med dette kamera, det lover godt. Saturn er nu 20 buesekunder i diameter med ringene på 44 buesekunder

mortenb
      Deltager
        • Super Giant

Hej Bjarne.

Du er jo en habil fotograf og har lavet mange flotte fotos. Hvorfor har du egentlig kastet dig over video ?

Mvh

bwinkler
        Deltager
          • Nova

Hej Morten

Tak for det. Jeg har faktisk altid arbejdet med video, ja jeg var nok en af de første der begyndte med det. Næsten alle billeder jeg har lavet, stammer fra video-optagelser, det er faktisk først sidste år at jeg begyndte med DSLR-optagelser. Det skyldes primært at det er meget nemmere at lave optagelser med video, fordi ens opstilling ikke behøver at kunne guide 100% og det er først i år jeg har fået min opstilling udstyret så den kan autoguide, så kan jeg jo begynde at lave rigtige deepsky-optagelser.
        Viser 3 indlæg - 1 til 3 (af 3 i alt)
        • Emnet 'Saturn i skyer' er lukket for nye svar.