Saturn fra i forgårs

Fora ASTRO-FORUM ASTROFOTOS OG -TEGNINGER Saturn fra i forgårs

• Dette emne har 6 svar og 4 stemmer, og blev senest opdateret for 14 år, 11 måneder siden af mogens. This post has been viewed 123 times
Viser 7 indlæg - 1 til 7 (af 7 i alt)
  • Forfatter

mogens
    Deltager
      • Super Nova

I den gode seeing forleden aften tog jeg dette billede af Saturn gennem LX200R med 5XTelevue Povermate og SKYnyx2-0 kamera og Astronomik RGB filtre og Baader IRPas.-Der er en enkelt måne at se oppe til højre.

morten
      Deltager
        • Super Nova

Det er et helt vildt godt billede. De bliver da bedre og bedre mogens. Hvad er diameteren på den lx200?

M

mogens
        Deltager
          • Super Nova

Hej Morten

Tak for det. Diameteren er 200 mm, men 5XTelevue Powermate gør sin virkning, men seeingen skal være god for at kunne klare sådan en brændvidde.

morten.brix
          Deltager
            • Super Giant

Hej Mogens.

Det var da sådan jeg havde håbet mit billede ville se ud men ak Cry

Jeg prøver igen ved næste lejlighed.

Det er et meget flot billede Clap

Hvormange frames har du brugt. L-R-G-B??????

mogens
            Deltager
              • Super Nova

Hej Morten

Ja- bare man er heldig med seeingenEmbarrassed Jeg tog kun 500 frames af IRpas som luminans,RGB også hver 500.-Det er vist sjældent seeingen er så god i Danmark.

bwinkler
              Deltager
                • Nova

Hej Mogens

Flot billed.

Ja seeing og rolig luft er alt afgørende, og det kan forekomme i relativ korte tidsrum.

Men hvorfor vender du billedet på hovedet ???. Ja, jeg kæmper lidt for at alle billeder der vises er vendt korrekt, dvs. med nord opad o.s.v., på andre billeder f.eks. månen eller sjerneformationer er det umuligt at finde hoved og hale i, hvis de vender forkert, man ser også nogen gange at de er flippet enten horisontalt eller vertikalt, det er lidt svært.

mogens
                Deltager
                  • Super Nova

Hej Bjarne

Tak for det. Det er nok fordi jeg har været så optaget af hele processen at den blev vendt på hovedet.-Det skal jeg rette på næste gang, så man også kan se hvilken vej ringen tilterWink
                Viser 7 indlæg - 1 til 7 (af 7 i alt)
                • Emnet 'Saturn fra i forgårs' er lukket for nye svar.