Saturn

Fora ASTRO-FORUM ASTROFOTOS OG -TEGNINGER Saturn

• Dette emne har 10 svar og 6 stemmer, og blev senest opdateret for 15 år, 3 måneder siden af jesper. This post has been viewed 361 times
Viser 11 indlæg - 1 til 11 (af 11 i alt)
  • Forfatter

John
    Deltager
      • Nova

Er der ingen der har “indfanget” Saturn? Den står vel noget bedre end Jupiter…. den kræver dog at man kommer tidligt op!

hilsen John

outlook
      Deltager
        • Super Nova

Ja, og så tidligt står jeg ikke op, men jeg har et råt for usødet billede af Saturn, et single shot hverken stakket eller noget som helst, derfor det lidt “mudrede” udseende, men Saturn er det da, ikke fra i år, men mit første spæde forsøg på gasplaneten uden barlow:

Men jeg skal da have lavet nogle ordentlige billeder en gang den er i opposition igen. Men så ser vi jo vist nok ikke ringsystemet, da vi ser det fra kanten næste år. Cry

Hilsen Leif,
        “When you look through a good apo, your world suddenly gets very quiet. Your breathing gets deep, and you don’t seem to be in any hurry to do anything else…” Ed Ting

mstauning
        Deltager
          • Black Hole

Flot slår jo mine forsøg på den med mange længder Clap

Mit aller første af Saturn, taget 23/12 2004:

Også mit bedste:

19/11 2006.

Så planeter er jeg ikke god til Embarrassed

jesper
          Deltager
            • Neutron star

Mine bedste Saturn skud fra 2004, 2006 og 2007. Denne apparition bliver jo noget særligt, så forhåbentlig er the force .. jeg mener the seeing med os.

outlook
            Deltager
              • Super Nova

Hold da op, Jesper. Man skulle næsten tro at du har været udstationeret på en af dens måner og haft et digitalt pocketkamera med! Embarrassed Var det ikke lidt ensomt deroppe?LOL

Hilsen Leif,
              “When you look through a good apo, your world suddenly gets very quiet. Your breathing gets deep, and you don’t seem to be in any hurry to do anything else…” Ed Ting

henrik
              Deltager
                • Nova

Du skal ikke lade dig imponere af Jespers billeder.

Han “snyder” og har trænet i årevis :O)

… og bruger en 14″!

jesper
                Deltager
                  • Neutron star

He he Ja jeg var udsat for en alien abduction og sad på Titan i et halvt år, mens Saturnisterne udførte medicinske ekperimenter på min hjerne. De var venlige nok til at sende mig hjem igen bagefter, men på tilbagevejn styrtede rumskibet ned i area 51, og jeg undslap kun med nød og næppe Wacko.

mstauning
                  Deltager
                    • Black Hole

Jesper kan altså et eller andet, som jeg aldrig tror jeg finder ud af. De er altså vildt gode Jesper.

outlook
                    Deltager
                      • Super Nova

Ja, Jesper må være det danske svar på Damian Peach. Men sjovt at du bruger ordet apparition, Jesper, som jo ellers er meget brugt om spøgelser!! Men her lidt fra Damian’s hånd:

Saturn, April 18th, 2007. C14 @ F41. SYKnyx 2.0M camera. God seeing

Og dine billeder Jesper, de er altså ikke så langt fra Damian’s. Mødte du ham ikke deroppe? LOL

outlook2008-11-10 19:02:44

Hilsen Leif,

mortenb
                      Deltager
                        • Super Giant

Er der nogen, der kan forklare hvorfor vi mangler noget af ringen bagved selve Saturn, medmindre det hele bare er en billig computerforfalskning Evil%20Smile

MortenB

jesper
                        Deltager
                          • Neutron star

Apparition bruges skam om en planet “sæson” i hvert fald på Engelsk. Det kommer vel af to appear ( fra bag Solen). Ja det bruges vist også om spøgelser og genfærd.

Ringen mangler ikke, det er bare planetens skygge du ser.
                        Viser 11 indlæg - 1 til 11 (af 11 i alt)
                        • Emnet 'Saturn' er lukket for nye svar.