Satellit tæt forbi Venus

Fora ASTRO-FORUM OBSERVATIONER OG VISUEL ASTRONOMI Satellit tæt forbi Venus

• Dette emne har 6 svar og 6 stemmer, og blev senest opdateret for 15 år, 2 måneder siden af emil. This post has been viewed 823 timesharritz. This post has been viewed 823 times
Viser 7 indlæg - 1 til 7 (af 7 i alt)
  • Forfatter

emil.harritz
      • Asteroid

Hejsa folkens, og godt nytår til jer 🙂

Det er nok ikke gået manges næse forbi herinde, at Venus og Månen i aften står tæt sammen, på den sydlige himmel, et smukt, smukt syn.

Jeg var ude og kigge på dem for et kvarter/tyve minutter siden, ca. 17:20 – 25, +/-. Indenfor ganske få minutter så jeg to satellitter passere meget tæt forbi Venus.

Tror jeg da nok :), men kan i forsikre mig om hvad jeg så? Jeg har prøvet at kigge rundt på calsky, men kan ikke helt finde ud af deres satellitservice.

Jeg bor lidt syd for Skive.

Emil Harritz2008-12-31 17:43:47

Mogens Zachariasen
      Deltager
        • Super Giant

Hej Emil,

Godt nytår til dig og alle I andre her på forum.

Fik også set Venus og Månen ”tæt” sammen i aften – før kl. 18.00.

Fik taget dette billede.

(Ikke noget særligt – men her er det alligevel)

Godt nytår

Mogens

Mvh
        Mogens

outlook
        Deltager
          • Super Nova

Fik osse set begivenheden. Tog selv fotos af Venus. Ville egentlig godt have lidt måne med, men den var på vej ned på tidspunktet. Så ikke selv disse “ufo’er” du nævner. Adamski, en af ufo fantasterne, hævdede jo at dem han var i kontakt med kom fra Venus. De må se specielle ud, hvis de skal leve under de forhold vi ved hersker på Venus…Exclamation Happy Hour

Hilsen Leif,
          “When you look through a good apo, your world suddenly gets very quiet. Your breathing gets deep, and you don’t seem to be in any hurry to do anything else…” Ed Ting

ove
            • Main Sequence

Det er højest sandsynligt Iridium 51 og 5 du har set, Emil. De glimtede lige over Venus med to minutters mellemrum, oppe ved dig.

dk01888
            Deltager
              • Planet

Jeg fik også set Månen og Venus, jeg var dog lige en dag for sent med nedenstående foto, og blev drillet lidt af nogle skyer, men et enkelt var dog ok

henrik
              Deltager
                • Nova

Ja det har været en flot scene med de to sammen på aftenhimlen.

Der har godt nok også været mange spørgsmål til “..hvad er det for en stjerne….”

Du har fanget stemningen rigtigt godt i dit billede Lars :O)

emil.harritz
                  • Asteroid

Takker Ove

Tænkte nok at det var Iridium glimt, da de trådte frem meget pludseligt og i relativ kort tid. Der var tynde skyer, så det passer fint at de har skinnet igennem skyerne lige omkring maksimum af glimtet, for så hurtigt at fade væk igen.

Viser 7 indlæg - 1 til 7 (af 7 i alt)
                • Emnet 'Satellit tæt forbi Venus' er lukket for nye svar.