Sandhedens time = plat underholdning?

Fora ASTRO-FORUM OFF TOPIC Sandhedens time = plat underholdning?

Viser 7 indlĂŠg - 1 til 7 (af 7 i alt)
  • Forfatter
    IndlĂŠg

jens
    Deltager
      • Giant

Nu har jeg de sidste 3 gange fulgt udsendelsen “Sandhedens time” pĂ„ TV3.

Normalt er det slet ikke mig at spilde tid pÄ sÄ ligegyldige udsendelser, da jeg sammenligner det med bl.a. Robinson ekspeditionen.

Det som falder mig fÞrst for i denne udsendelse er, at ganske almindelige mennesker, som godt kunne vÊre din nabo, lader sig friste af nogle penge og sÄ udstiller deres privatliv til hele Danmarks befolkning.

De udleverer sig selv og uanset hvor de herefter bevĂŠger sig – om det er i Brugsen, pĂ„ restaurant eller en tur til stranden, sĂ„ vil andre personer kunne pege dem ud med minder om hvad de foretager sig og hvad de stĂ„r for.

FĂžrste gang jeg stiftede bekendtskab med denne udsendelse, var da en ejer af et fitnesscenter sad i den varme stol.

Personligt betragtede jeg det som noget af en udlevering af ham selv med alle de hemmeligheder der pludselig sĂ„ dagens lys – og hvor skidt et menneske han egentlig er.

Hans mĂ„l var selvfĂžlgelig at gĂ„ derfra med 500.000,-, vel vidende at et sĂ„ uintelligent menneske fokuserer mere pĂ„ den Ăžkonomiske gevinst end den menneskelige fiasko han pĂ„fĂžrer sig – og som han ikke kan vriste sig fri af resten af sit liv.

VÊrst ved alt dette er nÊsten, at trods disse sandheder, sÄ er ingen sikret den halve million.

Den omtalte ejer af dette fitnesscenter gik “kun” derfra med 10.000,- og havde hĂŠngt sig selv ud over for familie, omgangskreds og tidligere samlever.

Hvor dybt kan folk dog synke for en simpel sum der dÄrligt rÊkker til en tur sydpÄ med familien.

Hvor er folk dog dybt naive, at deltage i et sĂ„dan underholdningsprogram – for det er hvad det egentlige mĂ„l er med denne udsendelse . . . at Ăžge seertallet pĂ„ almindelige menneskers bekostning. Og der er mennesker der gladeligt udfritter deres allerhelligste til hele verden for en simpel sum.

Jeg forstÄr ikke den type mennesker . . .

outlook
      Deltager
        • Super Nova

I en mere og mere individualistisk verden, hvor det mest handler om at promovere (prostituere) sig selv, sĂ„ bliver den slags mere og mere almindeligt. Jeg er jo nok i modsatte grĂžft eftersom jeg i dette udmĂŠrkede forum forbliver anonym, men overvejer faktisk at bekende ansigt! Men jeg kan kun give dig ret pĂ„ alle fronter. NĂŠsten vĂŠrre vil jeg hĂŠvde end det tilsvarende “Big Brother”. Jeg tror den slags typer har fĂ„et for lidt opmĂŠrksomhed op gennem Ă„rene, eller finder “kendis” faktoren sĂŠrligt attraktiv. MĂ„ske for visse typer narcissisme indbefattet. Jeg forstĂ„r heller ikke den type mennesker…

Hilsen Leif,
        “When you look through a good apo, your world suddenly gets very quiet. Your breathing gets deep, and you don’t seem to be in any hurry to do anything else
” Ed Ting

jesper
        Deltager
          • Neutron star

Gamle Andy Warhall sagde jo at i fremtiden skal alle vĂŠre berĂžmte – i 15 minutter. Jeg arbejder om aftenen og det kan godt vĂŠre surt af og til, men en af de allerstĂžrste fordele ved det er at man kan slippe helt for at se alt det ulidelige nonsens der bliver sendt i TV. Det er en dagig kilde til glĂŠde at slippe for det, og i stedet bruge den indvendige side af hovedet (efter fattig evne).

De mennesker der stiller op til sĂ„dan nogle programmer er ligegyldige. Problemet ligger snarere i alle dem der sidder passivt og glor pĂ„ TV og alt det andet fordummende underholdning. Sikke langt vi kunne nĂ„ hvis de brugte bare halvdelen af tiden pĂ„ at tĂŠnke kreativt og selvstĂŠndigt … NĂ„ nu mĂ„ jeg vist hellere kravle ned af min hĂžje hest igen.

tommy.frank
            • Super Giant

Jeg har ikke haft tv i 10 Är, og har ikke savnet det et sekundt. Jeg arbejdede pÄ GrÞnland for et par Är siden og var der nÞd til at vÊre lidt scocial en gang imellem (foran tv). det var virkelig en sÞrgelig oplevelse. Der bliver talt til laveste fÊllesnÊvner, ALLE skal kunne forstÄ det, det er ubehageligt manipulanerende og er skyld i den ensretning der foregÄr uden at de fleste reagerer pÄ det. Jeg mener ikke kun den lette underholdning, men det meste incl.nyhedsudsendelser.
            TV er en “behagelig” fĂŠlde man let falder i nĂ„r man har det, sĂ„Ă„…….
            Mvh. Tommy

jesper
            Deltager
              • Neutron star

Jeg kunne ikke vÊre mere enig Tommy. En gang imellem ser jeg nyheder, bare for at se om det stadig er lige sÄ hÄblÞst dÄrligt og reaktionÊrt indoktrinerende. Det bliver tilsyneladende kun vÊrre.

hoest
              Deltager
                • Nova

Jeg Kan kun give jer ret det jeg bruger TVet mest til er at se naturvidenskablige pro. og en film i ny og nÊ nÄr det er pissevejr men min bedre halvdel ser meget tv.Serier og de der realityprogrammer ser jeg ikke jeg gider ikke.Det er meget mere givende at vÊre her pÄ forum.Skal i Þvrigt i aften forhÄbentlig ha first light pÄ min Tak med det nye 6mp. orion. SÄ wish me luck.Wacko

jesper
                Deltager
                  • Neutron star

Held og lykke med dit first light henning. Jeg hÄber du fÄr noget godt ud af det.

Viser 7 indlĂŠg - 1 til 7 (af 7 i alt)
                • Emnet 'Sandhedens time = plat underholdning?' er lukket for nye svar.