Sammensætning af tiles

Fora ASTRO-FORUM ASTROFOTOS OG -TEGNINGER Sammensætning af tiles

• Dette emne har 3 svar og 3 stemmer, og blev senest opdateret for 6 år, 6 måneder siden af jakob1234. This post has been viewed 628 times
Viser 4 indlæg - 1 til 4 (af 4 i alt)
  • Forfatter

jakob1234
    Deltager
      • Nova

Hej alle!

Jeg er gået i gang med et 4 tiles billede af M31 – den kan ikke være på min enkelte frame desværre.

Jeg har derfor et spørgsmål:

Stakker man alle fire tiles i DSS, eller stacker man enkeltvis for så at “sy” dem sammen i photoshop?

Hvordan gør i mht. normalisering af de forskellige tiles – justerer i bare til det passer, eller er der nogen gode tips og tricks?

MVH Jakob

Rudi
      Deltager
        • Neutron star

Jeg har ikke DS tiles erfaring. Men med Månen plejer jeg at stacke de enkelte frames individuelt og så samle i PhotoShop. Se feks Tråd

Jeg starter med et af “hjørnerne”, f.eks sydøstlige billede. Dernæst estimerer jeg hvor stort billedet skal være og udvider canvas, det kan altid justeres senere. Så tager jeg et billede af gangen der overlapper med det forrige og kopierer ind som et layer. Det kan “nudges” på plads med piletasterne og justeres det således det passer i lysstyrke og farver med det forrige. Jeg vil tro at man kan gøre det samme med et DS mosaik?

Jesper Grønne forklarede mig engang hvordan PhotoShop selv kunne samle et mosaik, men jeg har aldrig fået det til at virke, måske fordi det kun dur i een dimension?rudibr2017-08-28 18:37:44

/Rudi B. Rasmussen

chris_h
        Deltager
          • Super Nova

jakob1234
          Deltager
            • Nova

Ok, tak for bud – jeg vil prøve ICE. Det har jeg tidligere prøvet til månebilleder, som gik ok – jeg giver det et skud med det andet 🙂

Viser 4 indlæg - 1 til 4 (af 4 i alt)
          • Emnet 'Sammensætning af tiles' er lukket for nye svar.