SÆLGES: Teleskoper og udstyr

Fora ASTRO-FORUM KØB & SALG, FORHANDLERNYT SÆLGES: Teleskoper og udstyr

• Dette emne har 7 svar og 3 stemmer, og blev senest opdateret for 6 år, 1 måned siden af mitsu1800. This post has been viewed 496 times
Viser 8 indlæg - 1 til 8 (af 8 i alt)
  • Forfatter

andreas.v
    Deltager
      • Main Sequence

Hej

Grundet flytning og studiestart må jeg desværre sælge ud af mit udstyr. Det meste er købt i perioden 2007-2010. Det er altid blevet opbevaret forsvarligt og passet godt på.

– Meade 10″ Lightbridge Dobsonian. Købt i 2007, fik nye spejle i 2014. Pris: 5000,- eller kom med et bud.

– Meade 6″ LXD75 inkl. montering. Købt i 2009. Teleskop, montering og motor fungerer fint. Dog trænger GoTo Autostar til en udskiftning eller opdatering. Pris: 3000,- eller kom med et bud

– Okkular: Baader Hyperion, 17mm og 5mm. Pris: 300,- eller kom med et bud.

– Okkular. Meade Series 4000 QX 26mm Wide angle. Pris: 300,- eller kom med et bud

Udstyret kan ses i Mariager. Konktakt mig gerne på mail: andreasviftrup@gmail.com hvis det har interesse.

Vh Andreas Viftrup

moser-nielsen
      Deltager
        • Planet

Hej Andreas

Jeg har en 6” f5 med de standard okularer der fulgte med teleskopet, 25mm wide angle og 10mm, samt nogle mindre brændvidder i bedre kvalitet. Hvad vil du tro jeg får mest fornøjelse af 26mm wide angle fra Meade eller 17mm’eren fra Baader?

mvh Peter

andreas.v
        Deltager
          • Main Sequence

Hej Peter

Hvis du allerede har et 25mm wide angle, ser jeg nok 17mm’eren som det bedste. Der er ikke stor forskel på 25mm og 26mm. 17mm’eren har været mit fortrukne okular i det fleste situationer.

Vh Andreas

moser-nielsen
          Deltager
            • Planet

Hej Andreas

Jamen, så vil jeg gerne købe den. Men der er lige to ting:

Den har en adapter til 1,25″, ikke?

Kan du sende den med posten? Jeg bor i Holstebro.

mvh Peter

andreas.v
            Deltager
              • Main Sequence

Hej Peter

Jo, den har adapter til 1.25″. Kan vi aftale de nærmere omstændigheder over mail?

moser-nielsen
              Deltager
                • Planet

hej Andreas

Det er mit indtryk at privat-besked ikke findes 🙁

… men tag mit brugernavn uden stregen i midten og sæt det foran en gma**.***

🙂

mvh Peter

mitsu1800
                Deltager
                  • Asteroid

Hej Andreas

meade 26 mm er det en 2″ ?

mvh Carsten

mitsu1800
                  Deltager
                    • Asteroid

Hej Andreas

er den solgt eller hvad ? Jeg har også skrevet en mail til dig

carsten

Viser 8 indlæg - 1 til 8 (af 8 i alt)
                  • Emnet 'SÆLGES: Teleskoper og udstyr' er lukket for nye svar.