Sælges: SkyWatcher Skymax 150 og Explorer 200P

Fora ASTRO-FORUM KØB & SALG, FORHANDLERNYT Sælges: SkyWatcher Skymax 150 og Explorer 200P

• Dette emne har 4 svar og 2 stemmer, og blev senest opdateret for 3 år, 10 måneder siden af thor. This post has been viewed 1342 times
Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)
  • Forfatter

shawn.soerensen
    Deltager
      • Moon

Halløj,

Jeg må erkende at jeg ALDRIG får brugt to af mine teleskoper, som jeg købte dengang jeg startede, og ikke kunne få nok 🙂

Nu har jeg ejet dem i små 8-9 år, og fået brugt dem mindre end 20 gange hver især. Når man har masser af plads, så behøver man ikke rydde op, så de har bare fået lov at stå tørt, trygt og godt. Men… NU skal de videre til nogen der kan få dem brugt.

Så – jeg sælger:
      – en SkyWatcher SkyMax 150 Pro, for 2500 kr. Der medfølger 1,25 tomme spejldiagonal, 9 x 50 finder scope, fastmonteret standard vixen type svalehaleskinne.
      – en SkyWatcher Explorer 200P, for 1300 kr. Der medfølger tubusringe, 9 x 50 finder scope, svalehaleskinne, adapter til 1,25 tomme udstyr OG en laser kollimator, da jeg ikke har andre newton teleskoper når dette er solgt.

Har ikke prøvet at sælge herinde før, men jeg tænker at det er fornuftigt at de ikke sendes? Teleskoperne befinder sig på Fyn, i Faaborg området.

Hilsen Shawn

Vedhæftninger:

thor
      Deltager
        • Moon

hej,
        jeg er interesseret i at høre om Explorer 200P – er det muligt at få den fragtet til nordsjælland med fx GLS?
        mvh

shawn.soerensen
        Deltager
          • Moon

Hej,

Jo, det kan nok lade sig gøre. Min største bekymring ville være håndteringen undervejs. Det er et følsomt instrument, så det ville nok miste kollimeringen af turen, og måske det der er værre.

Har du tillid til at GLS kan fragte det sikkert?

thor
          Deltager
            • Moon

hej,
            ja, det har jeg også tænkt på. Jeg vil forhøre mig, evt. er der andre på Forum der har erfaringer. Fx så må vore annoncører vide hvordan man forsvarligt sender en 8″ Newton. Jeg vender tilbage når jeg ved mere 🙂

thor
            Deltager
              • Moon

hej, jeg har nu hørt fra Dennis fra Kikkert-teleskophuset.dk (tak!) som siger, at al deres optik bliver sendt med GLS, og at der aldrig er problemer selv med et meget stort antal pakker om året. Det vigtigste er at pakke den godt ind. Jeg vil derfor foreslå dette og glæder mig til at høre fra dig.

Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)
            • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.