så kommer det gode vejr

Fora ASTRO-FORUM ASTRONOMIENS BETINGELSER så kommer det gode vejr

• Dette emne har 37 svar og 16 stemmer, og blev senest opdateret for 12 år, 1 måned siden af max. This post has been viewed 666 times
Viser 8 indlæg - 31 til 38 (af 38 i alt)
  • Forfatter

michael.bertelsen
    Deltager
      • Nova

Wieben wrote:

Hvis udsigten holder bliver det Avnø sidst på eftermiddagen lørdag. Månen kommer jo op lige før midnat, men hvis man får sat op i tide kan der stadig opnås tæt på 6 timer med fine fotoforhold. Vinden skulle falde og komme fra nord, så der bliver rimeligt læ foran hangaren.

Mon ikke vi bliver nogle stykker dernede.

Hej Heine.
      Hvis alt flasker sig, og jeg kan blive clearet (uden for megen balladeWink) til en dejlig tur til Avnø, så håber jeg, at jeg får mulighed for at gøre dig og sikkert andre, selvskab dernede på lørdag. Håbet er lysegrøntSmile

Bjørn Sandåker
      Deltager
        • Neutron star

Astrojensen wrote: @Bjørn: Ja, i Danmark kender vi også udtrykket, her hedder det “at holde tungen lige i munden” eller “det gælder om at holde tungen lige i munden”.

Ok. Jeg regner med at udtrykket stammer fra unionstiden med Danmark. Her i Norge har vi modifiseret udtrykket noget de siste år, til en mer komisk variant: “At holde tungen ret i munden, og ihvertfald den!”

Astrojensen wrote: Iøvrigt plejer skyerne først at indfinde sig når udstyret ER ankommet eller lige før.

Ja, men da er det ingen fare for denne helgen. Udstyret tager en stund fra Danmark og til Norge.

EDIT: Jeg har bestillet noget nu (filterhjul, filtre, og lidt andet), medens noget fremdeles er under bestilling. Tilsammen bliver det lidt mere end 20.000 kroner, så det vil vel ikke betyde mere end et par dage med regn/sne. Bjørn T. Jønsson2012-01-13 00:37:48

Mvh,
        Bjørn

Anonym
          • Super Nova

EVREKA!

Gammel regel sier at hvis man vil ha regn, så skal man ta av taket. Da er man garantert regn innen få timer om det så har vært tørt i flere uker. Den regelen stemmer bestandig.

Men jeg visste ikke at det var så enkelt som å kjøpe seg altfor mye astronomisk utstyr og på fast montering. Så årsaken til alt dette regn er da oppklart. Det skyldes slett ikke klima, men alt dette kjøp og alt dette skryt av alt dette fine og dyre amatørastronomiske utstyr.

Men nå er det mer klarvær her iallefall og det ser ut til at været roer seg. Det er spådd varmt fremover og til sommeren.

2mas
          Deltager
            • Nova

@Bjørn, hvis der kommer regn eller skyer i morgen, så bliver du holdt ansvarlig

Bjørn Sandåker
            Deltager
              • Neutron star

Ja ja, men jeg har ikke fået varene endnu … Regnes dataudstyr med? Isåfald har jeg lige nu bestillet en 27″ Dell U2711 skærm (IPS-panel). Den skal blive god til astrofoto om lidt, håber jeg. Men den ankommer heller ikke før i neste uge. Bjørn T. Jønsson2012-01-13 20:11:07

Mvh,
              Bjørn

2mas
              Deltager
                • Nova

Ok, så længe du ikke har fået det endnu, skal det nok gå. IT udstyr er ikke medregnet.. Det håber jeg ihvertfald ikke. Har nemlig lige fået en ny NAS.

Bjørn Sandåker
                Deltager
                  • Neutron star

2mas wrote: Har nemlig lige fået en ny NAS.

Aha! Så der er ikke bare mig …! Hvad skal den hedde, NAS-A?

Mvh,
                  Bjørn

max
                    • Nova

Hvem har nu fået nyt grej ?!!!

Isskyer her i nordsjælland i aften og nat Dead

VH. Max

Max2012-01-14 12:26:13

Viser 8 indlæg - 31 til 38 (af 38 i alt)
                  • Emnet 'så kommer det gode vejr' er lukket for nye svar.