Så kom jeg lidt igang

Fora ASTRO-FORUM ASTROFOTOS OG -TEGNINGER Så kom jeg lidt igang

• Dette emne har 6 svar og 5 stemmer, og blev senest opdateret for 14 år, 7 måneder siden af johnni. This post has been viewed 128 timesgade. This post has been viewed 128 times
Viser 7 indlæg - 1 til 7 (af 7 i alt)
  • Forfatter

k_holst
    Deltager
      • Nova

Så kom jeg endelig igang efter en lang sommerpause. Monteringen har ikke været startet op siden 5. maj! (Jeg var godtnok ude en nat sidste weekend, men det blev kun til bøvl – kunne ikke finde ud af nogetsomhelstConfused)

Ikke for mange udfordringer, der skal bare nogen fotoner i kassen – NOTBig%20smile

Valgte at prøve Maxim V.5 – For første gang!

Narrowband må være godt når fuldmånen er fremme og det ikke er rigtig mørkt – 2. gang jeg prøver narrowband!

Og så lige et nemt opjekt – M16Ouch

Hubblepaletten – For første gang!

Alle subframes er 10 min.

H-Alpha 6 frames – Den blev rimelig god og er brugt som grøn og luminance.

S-II 3 frames – Der kommer næsten ikke noget af tågen med og er meget støjfyldt. Den må laves om med længere og flere exponeringer. Den er brugt som rød og presset MEGET.

O-III 3 frames – Lidt bedre end S-II men ikke godt. Skal også laves om. O-III har jeg brugt som blå.

k_holst2009-08-07 11:50:25

2mas
      Deltager
        • Nova

Ser f.. godt ud. Har du brugt din TS newt til billedet?

k_holst
        Deltager
          • Nova

Tak ThomasSmile

-Nej det er taget med WO Megrez 110 og DSI Pro III.

tommyf
          Deltager
            • Neutron star

He, kender den, om starten er svær, man har glemt alle routiner og kombinationer der skal for at alt passer sammen, har dog smu trænet lidt mens jeg testede de ændringer jeg har lavet, dog ikke lavet DSO…

Men den er ikke så ringe den M16, og flot guide, det er du da fået styr på, paletten skal man nok træne lidt på når man som mig ikke er vandt til den.

Finn
            Deltager
              • Neutron star

Ser ski godt ud Kim, så er du kommet over begyndervansklighederne, eller opstartsvansklighederne, det kan da ikke passe at det er den superhub alene der gjorde det hele??? Kunne godt høre på dig du var lidt ireteret på det hele. Nå, må nok også tage mig sammen og se om jeg kan holde mig vågen, til det bliver mørkt, det kniber en del, nu er vi jo gået ind i de mørke nætter igen, så der er vel ingen undskyldninger. Kunne da også være jeg skulle begynde med M-16. Stern%20Smile Hvad tid og hvor højt over horisonden????Finn2009-08-07 14:46:18

k_holst
              Deltager
                • Nova
                Tak Tommy og FinnSmile

Den kommer aldrig særlig højt op her i DK. For ca. en mdr. siden var den højest – ca. 25 grader.

Nu er den højest kl. 22.30 – knap 21 grader.

Så det gælder om at være klar lige før det bliver mørkt, for bare at nå et par timer.

johnni.gade
                  • Giant

Ganske godt billede!

Viser 7 indlæg - 1 til 7 (af 7 i alt)
                • Emnet 'Så kom jeg lidt igang' er lukket for nye svar.