Så er der bestilt.

Fora ASTRO-FORUM TEKNIK – TILBEHØR Så er der bestilt.

• Dette emne har 4 svar og 4 stemmer, og blev senest opdateret for 14 år, 11 måneder siden af mstauning. This post has been viewed 146 times
Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)
  • Forfatter

mstauning
    Deltager
      • Black Hole

Så har jeg bestilt et nyt kamera.

Valget faldt på et StarLight EXpress M8C.

Tænkte at det kunne nok gå an som planet kamera også, og ville sammen med FS-60 kunne optage farver til mine objekter. Nu ved jeg ikke om det var en god ide, men det bliver spændende at prøve.

Den har jo vildt små pixels, 3,125 x 3,125µm. Så monteret på min Mak180 ville FOV blive 9,2 x 6,8 buemin. og hver pixel vil se 0,24″. Og det er endda uden powermate.

Mens den på FS-60 med flatner vil se 66′ x 49′ buemin, og have en opløsning på 1,72″.

Mon ikke det ville kunne bruges til at farvelægge min ST-2000 og C8, der ser 29′ x 22′ buemin og har en opløsning på 1,1″ ?

tommyf
      Deltager
        • Neutron star

Tillykke M, det bliver sikkert super…Thumbs%20Up

Hvad er egentligt forskellen mellem min WO66+Atik(3.39arcpix) pixelsize 6.4
        mod din nye setup, tænker både på DSO og planeter?

Finn
        Deltager
          • Neutron star

Ja ja Michael, det har du sikkert ret i, hvis man så kunne få lov til at låne den regnestok du bruger ville man nok haved været lidt længere fremme, ind tilfældet er nu, for det er ikke det hele jeg forstår, Embarrassed men det kommer vel stille og roligt, håber jeg. Thumbs%20Up Men tillykke med det.

mejer
          Deltager
            • Super Nova

Hej Michael.

Tillykke med cam’et. Men du er godt klar over, at nu er du skyld i 2 måneders gråvejr.

MejerWink

mstauning
            Deltager
              • Black Hole

Rolig nu Mejer – Det tager en 3-5 uger at få det, så det må modsvare gråvejret.

Finn – Hvilke dele kniber det med? FOV eller opløsningen eller noget andet?

Tommy – DeepSky skal have noget mere end med dit, da mine pixels er mindre og det er et farvecam. Planeter, tjae der er nogle der gør det så jeg håber også at kunne – andet ved jeg ikke om den del endnu.
            Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)
            • Emnet 'Så er der bestilt.' er lukket for nye svar.