S: Mintron 73S85HP SOLGT…

Fora ASTRO-FORUM KØB & SALG, FORHANDLERNYT S: Mintron 73S85HP SOLGT…

Viser 11 indlĂŠg - 1 til 11 (af 11 i alt)
  • Forfatter
    IndlĂŠg

hangaard
      • Giant

Mintron 73S85HP deep sky colour

Mintron frame -integrere video -kameraer .

Den nye Mintron kameraer adskiller sig fra tidligere modeller pÄ to vÊsentlige mÄder:

1: De er kun omkring halvdelen af stĂžrrelse ( lĂŠngde ) og er dermed mere bekvemt for tilknytning til omfanget og balancering systemet.

2: De kan nu integrere op til 256 frames mens de tidligere modeller kunne integrere op til 128 frames . Det giver lysere billeder pÄ maksimalt integration.

Som fĂžr kameraerne output en kontinuerlig video stream , der opdateres med en hastighed bestemmes af niveauet af ramme – integration. SĂ„ det viste billede er opdateret omkring hvert 5 sekund , nĂ„r kameraet er indstillet til maksimal ramme integration. En on -screen display bruges til at oprette kameraer via knapper pĂ„ bagsiden af kameraet.

Brug en passende hentningskort , kan AVI filmfiler vĂŠre fanget pĂ„ en lav frame – rate og Registax kan bruges til at fremstille et billede fra data. De lave omkostninger AstroVideo software fra COAA kan bruges til at fange billeder pĂ„ forhĂ„nd tidsintervaller og erobrede rammer kan sammenfattes i farten i 32bit FITS filer , eller indgĂ„ i en AVI -fil til videre forarbejdning i Registax eller AstroVideo .

Den video stream output af kameraet kan vises i real- tid pĂ„ en tv-skĂŠrm eller video skĂŠrm og kan samtidig optages til video – bĂ„nd eller DVD. Optagelser sĂ„ledes gjort kan nydes i fremtiden som en mĂ„de at se dine billeddata , eller de kan afspilles i en videooptagelse kort som tidligere nĂŠvnt for syntese af et stillbillede .

Med ramme – integration indstillet til hĂžje vĂŠrdier , kan astronomen se deep-sky objekter i realtid langt lysere end han / hun nogensinde vil se dem i okularet . Det svarer til at tilfĂžje mange inches til blĂŠnde af dit teleskop .
      Med den frame- integration slukket , eller lav , kan Mintrons bruges til visning og imaging MÄnen og planeterne.
      Der er ingen mere tiltalende mĂ„de til deling af » okularet ‘ end at se sammen pĂ„ real-time billeder pĂ„ en bĂŠrbar tv-skĂŠrmen, eller direkte pĂ„ TV i din stue via en lang video bly fra din rĂŠkkevidde udefra.

2000 kr

Byttes gerne med andet udstyr

Hangaard2010-07-12 11:48:33

Finn
      Deltager
        • Neutron star

Jamen Allan, du har da kun haft det i 14 dage, hvad tÊnker du sÄ pÄ af udstyr ????????

hangaard
          • Giant

jaa rigtig nok men bare ikke gode venner med den… jeg er nok for nybegynder til den lige meget hvad jeg prĂžver pĂ„ med programmer og indstiller den pĂ„ den ene eller anden mĂ„de bliver det samme billede..????

Hangaard2010-07-11 21:06:42

Finn
          Deltager
            • Neutron star

Der jo nok et camera i den mere specielle ende, med de telescober du har, samtidig at du er ret ny i faget, vil jeg bestemt anbefale dig et Canon 400D eller 450D, da ville du fÄ skarpe billeder med det samme, inden du kÞber dig fattig i udstyr, og sÄ senere begynde med det mere avancerede udstyr, for det er ikke sÄ nemt som det bÄde lyder og ser ud til. Finn2010-07-11 21:15:47

tommyf
            Deltager
              • Neutron star

Eller en god billig gammel brugt DSI eller starshot, de koster intet men performer rigtigt godt, og deres filer er nemme at lĂŠre at arbejde med…

BjÞrn SandÄker
              Deltager
                • Neutron star

Finn wrote: Jamen Allan, du har da kun haft det i 14 dage […]

Det er vel nĂŠrmere en uge end 14 dager … Jeg var en af dem der bĂžd pĂ„ den. Unhappy

Mvh,
                BjĂžrn

mejer
                Deltager
                  • Super Nova

Hej Allan

Jeg tror jeg kender din situation meget godt. Har selv stÄet i den for ca. 2 Är siden.

Astro fotografering er meget svÊre end man tror nÄr man er nybegynder. Dermed ikke sagt at det er umuligt, men det krÊver tÄlmodighed, tÄlmodighed og en god omgang gÄ pÄ mod.
                  Lige et godt rÄd: SpÞrg nogle af proferne her inde hvilket udstyr der passer godt til en nybegynder, og dit teleskop. (Og ikke mindst hvad du gerne vil fotografere).

Bare rolig, de bliver ikke sure over mange eller “dumme” spĂžrgsmĂ„l. (SĂ„ havde MS halshugget mig for lĂŠnge siden).
                  Hvis du har mulighed for det, sÄ meld dig ind i en astro foto forening. Det har hjulpet mig meget. (Men pas pÄ typer som Finn)Tongue nej spÞg til side.
                  Hvis man ikke griber det rigtigt an, kan man kÞbe sig fattig i materiale som man alligevel ikke fÄr noget ud af.
                  Kom til Starpartyer og fÄ noget konstruktivt og praktisk indput. (Tag dit udstyr med til Starparty, og der er med garanti en eller flere der vil prÞve det af, i samarbejde med dig).

Bare et godt rÄd fra en, der stadig er nybegynder.Approve

hangaard
                    • Giant

BjĂžrn sĂ„ er det jo nu…Wink vis du kan bruge den…??? eller finde ud af den for jeg kan ik..!!!

hangaard
                      • Giant

tror ogsÄ jeg skal til Starparty sÄ jeg kan lÊre noget nyt

cjden
                      Deltager
                        • Planet

Finn wrote: Der jo nok et camera i den mere specielle ende, med de telescober du har, samtidig at du er ret ny i faget, vil jeg bestemt anbefale dig et Canon 400D eller 450D, da ville du fÄ skarpe billeder med det samme, inden du kÞber dig fattig i udstyr, og sÄ senere begynde med det mere avancerede udstyr, for det er ikke sÄ nemt som det bÄde lyder og ser ud til.

Som Finn o.a. skriver, sĂ„ er der ski ikke sĂ„ nemt som det ser ud til. Selv har jeg kun taget et par billeder (mĂ„nen + Saturn) som har krĂŠvet en del timer ude i kulden med kamera og teleskop, efterfulgt at flere time med et billedbehandlingsprogram – sĂ„ der ligger ofte (og mĂ„ske isĂŠr i starten) mange timers arbejde bag et billed. TĂ„lmodighed, Ăžvelse og opbygning af viden er et must

Hvad valg af kamera angÄr, sÄ er jeg selv startet med et Qcam 5 (Fra AstroQcam). AstroQcam har en rigtig god support, og er super hjÊlpsom, og sÄ var Qcam5 det billigste at starte op med. Den dag jeg sÄ mestre fototeknikken nok til at investere i et mere kostbart kamera, ja sÄ kan det lille Qcam5 sÄ benyttes til guidecam.

Da jeg pĂ„ ingen mĂ„de nĂ„r de Ăžvrige i dette forum til knĂŠene hvad Astrofotografering angĂ„r, sĂ„ vil jeg blot nĂžjes med at foreslĂ„ dig at starte med et billigt og enkelt kamera, og sĂ„ med tĂ„lmodighed lĂŠre den teknik der skal til. Uden den fototekniske viden risikerer du blot (som Finn nĂŠvner..) at arbejde dig igennem det ene kostbare kamera efter det andet uden at fĂ„ glĂŠde af dem…

PĂžj pĂžj i din fortsatte jagt

Meade LS6 ACF
                        Astro 2" Diagonal / Meade monitor / Stella Wi Fi
                        Baader Hyperion range of 1.25” eyepiece’s
                        Meade XWA 5000 range of 2” eyepiece’s
                        and some other stuff to complicate things

mejer
                        Deltager
                          • Super Nova

Hangaard wrote:

tror ogsÄ jeg skal til Starparty sÄ jeg kan lÊre noget nyt

Bare rolig, inden for denne hobby, kan man altid lĂŠre noget nyt.

Viser 11 indlĂŠg - 1 til 11 (af 11 i alt)
                        • Emnet 'S: Mintron 73S85HP SOLGT…' er lukket for nye svar.