Søger USB-TS232 driver

Fora ASTRO-FORUM TEKNIK – TILBEHØR Søger USB-TS232 driver

• Dette emne har 10 svar og 3 stemmer, og blev senest opdateret for 8 år, 10 måneder siden af Jannick Petersson. This post has been viewed 53 times
Viser 11 indlæg - 1 til 11 (af 11 i alt)
  • Forfatter

store.bjoern
    Deltager
      • Giant

Vil gerne have opdateret min SynScan håndkontrol og må klemme en USB-adaptor imellem laptop ob det serielle kabel. Har forsøgt tre drivere fra http://www.tri-plc.com/USB-TS232/drivers.htm, men SynScans firmware loader ver. 3.3 kan ikke få kontakt. Min Win 7 64 angiver også et problem med driveren, og kan naturligvis ikke fixe det selv, med de options man får.

Nogen der kan linke til en driver, der dur?

xplode
      Deltager
        • Nova

Får du error 10 på driveren?

store.bjoern
        Deltager
          • Giant

Jeps [:/]

xplode
          Deltager
            • Nova

Du har en USB-RS232 adapter med fake chipset, nyere drivere til Windows 7 og 8 opdager det og gjør att driveren ikke virker med adapteren din.

Den enkleste løsningen er å prøve fra en pc som har Windows XP og eldre drivere…eller å kjøpe en adapter som ikke har fake chipset.

store.bjoern
            Deltager
              • Giant

Ok Ole, tak. Da jeg købte adapteren blev der ikke just skiltet med “Fake Chipset”… Jeg har en gammel laptop, som vist har XP, vil prøve at give den lidt kunstigt åndedræt.

Ellers nogen, der har en adapter med ægte chipset, hvilket brand?

Jannick Petersson
              Deltager
                • Main Sequence

Min er købt i T-Hansen til omkring 150 kr. Lidt dyrt, og mener den fået billigere andre steder.

http://www.thansen.dk/elektronik-mobil/computer-og-mac/kabler/usb-to-serial-converter/n496911252/pn572894695/Jackson2015-04-14 07:50:35

store.bjoern
                Deltager
                  • Giant

Tak, Jannick. Hvor har du driveren fra?

Jannick Petersson
                  Deltager
                    • Main Sequence

Herfra http://www.tri-plc.com/USB-RS232/drivers.htm

Windows 7(64 bit)driveren bruger jeg på min egen windows8 pc.

store.bjoern
                    Deltager
                      • Giant

Ok, det var også derfra jeg fik mine drivere. Ser lige om jeg kan genoplive den gamle laptop, ellers er det en tur i T Hansen, så kan jeg evt. også få pimpet tuben med nogle fartstriber

store.bjoern
                      Deltager
                        • Giant

Den gamle laptop havde ikke seriel forbindelse…T. Hansen to the rescue! Der var original chip i tak, Jackson!

Hentede driveren fra prolific.com, ingen problemer overhovedet.

Jannick Petersson
                        Deltager
                          • Main Sequence

Det var så lidt

Viser 11 indlæg - 1 til 11 (af 11 i alt)
                        • Emnet 'Søger USB-TS232 driver' er lukket for nye svar.