Sælges: Qcam2pro. Solgt

Fora ASTRO-FORUM KØB & SALG, FORHANDLERNYT Sælges: Qcam2pro. Solgt

• Dette emne har 46 svar og 11 stemmer, og blev senest opdateret for 13 år, 7 måneder siden af teejay. This post has been viewed 3601 times
Viser 15 indlæg - 31 til 45 (af 47 i alt)
  • Forfatter

tommy.frank
      • Super Giant

Hej Tom. Tak for ros’en, og fint månefoto. Så er du allerede godt på vej!
      Først og fremmest; Hvis du vil bruge den slags smalbåndsfiltre som jeg bruger, så skal du anskaffe dig et mono kamera. Helst et Qcam2 pro.Big%20smile og hvis du insisterer på at bruge dit DSLR på GSO’en, så bliver det bedre hvis du bruger en comacorrektor (men kun til deep sky).
      Billederne er lavet ved at bruge GSO’en på EQ6pro. Til guide har jeg brugt Qcam5 mono påmonteret et 50mm søgeteleskop.
      Som sagt er billederne taget med Qcam2 pro, Ha, Hb, OIII og lum filter.
      Der hvor jeg bor er det kun muligt for mig at bruge smalbåndsfiltre, fordi jeg er plaget af lysfourening, så der er mange timer gemt i de billeder. Men det bliver så også en anden slags billeder der kommer ud af det, i forhold til almindelige RødGrønBlå farvefiltre.
      Mvh. Tommy

teejay
      Deltager
        • Super Nova

Takk for svar Tommy

Jeg har selv et kraftig lysforurensnigsproblem, så jeg har bestilt et CLS Light Pollution Filter fra http://www.optcorp.com – håper det hjelper. Jeg får bare vente til jeg får anledning til å anskaffe en EQ6 montering.Smile

TeeJay

tommy.frank
          • Super Giant

teejay
          Deltager
            • Super Nova

Hei Tommy

Ja jeg har sett på den, men har fått sterk anbefaling på en EQ6 til min dob. HEQ5 kan bli noe svak (som kan gi vibrasjoner/kan gå ut over fokusering)

TeeJay

tommy.frank
              • Super Giant

Ja, Eq6′ ern er en del mere stabil og det er også en lang Newton du har. Men du skal ikke regne med at det bliver vibrationsfrit med EQ6 og en stor Newton. Det bliver først rigtig godt med motorfokus.

teejay
              Deltager
                • Super Nova

Burde jeg tenkte alternative løsninger? Er jo ikke interessert i å betale 8-10.000 kr for en EQ6, og den viser seg å ikke bli stabil.

Kan du si litt mer om motorfokus. Vil den kunne gjøre systemet helt vibrasjonsfritt ?

TeeJay

tommy.frank
                  • Super Giant

Tom- Du får ikke bedre montering til den pris! Det eneste jeg har prøvet hvor den var virkelig stabil, var med min WO72. Med min C9,25 var det også godt, men når det er Newtons med dets udtræk så langt væk fra monteringen, så skal man op i en prisklasse der er svær at retfærdiggøre ( i hvert tilfælde med min økonomi).

Hov. Glemte lige at svare.
                  Ja, ingen vibrationer. Når man er vant til at fokuserer manuelt, så er det helt fantastisk med motorfokus og kan ikke undværer det igen.
                  Tommy Frank2010-06-01 15:54:28

teejay
                  Deltager
                    • Super Nova

Men vil jeg få vibrasjoner under bruk ?

TeeJay

tommy.frank
                      • Super Giant

Overhovedet ikke. Bare det ikke blæser for meget. En almindelig fokusmotor som denne her,
                      og så måske en Bartilov maske, så er du godt på vej til flotte fotos.

teejay
                      Deltager
                        • Super Nova

Tak for gode råd. Får vente på en Lotto gevinst, så er vi igang Tongue

Siste spørsmål:

Kan du si hvordan prosessen var fra du knipset bilde av Hestehodetåken, til ferdig behandlet resultat (må lære litt…)

teejay2010-08-02 13:28:43

TeeJay

teejay
                        Deltager
                          • Super Nova

…..har du en link til Bartilov maske ? Embarrassed (føler meg som en ordentlig nybegynner….)

TeeJay

Julius
                          Deltager
                            • Nova

tommy.frank
                              • Super Giant

Tom-Jeg har lige givet et fyldstgørende svar på dine spørgsmål, men det gik tabt da jeg trykkede på “Besvar”Dead
                              Jeg ville virkelig gerne hjælpe, men koncentrere mig om eksamens læsning. Jeg tror også at du skal spørge helt specifikt om DSLRfoto, da jeg kun er til mono.
                              Det ville osse være en god ide hvis du opretter en ny tråd, sådan at det er lettere for andre med samme spørgsmål, at finde det som du så får svar på.
                              Det her er jo egentlig bare en salgsannonce.Smile
                              Mvh. Tommy Frank

teejay
                              Deltager
                                • Super Nova

Beklager Tommy at jeg benyttet din tråd. Jeg er takknemlig for all din hjelp, og håper å komme opp på ditt nivå en gang. Lykke til med eksamen ! Wink (Moske får du tid til et svar ved en senere anledning 🙂 )

Takk for linken/anbefalingen MrJulius !

TeeJay

teejay
                                Deltager
                                  • Super Nova

Hei Tommy

Husker du mitt tidligere spøsmål om hvordan prosessen var fra du knipset bilde av Hestehodetåken, til ferdig behandlet resultat (må lære litt…) ?

….har du tid ??Wink

TeeJay

Viser 15 indlæg - 31 til 45 (af 47 i alt)
                                • Emnet 'Sælges: Qcam2pro. Solgt' er lukket for nye svar.